رئیس شورای امنیت كشور از پایانه مرزی سرو بازدید كرد

بهمن: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور بامداد پنجشنبه در جریان سفر به استان آذربایجان غربی از پایانه مرزی سِرو (مرز مشترك ایران- تركیه) بازدید نمود.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، رئیس شورای امنیت كشور با حضور در نقطه صفر مرزی سرو ضمن بازدید از پروژه در حال ساخت سالن مسافری سرو، گیت های ورود و خروج مسافران و دفتر گمرك، بر سهولت در رفت و آمد مسافران و كمتر شدن زمان مبادلات اقصادی از این پایانه مرز تصریح كرد.
رحمانی فضلی بعد از این بازدید در جلسه مشترك با مسئولان در سخنانی اظهار نمود: با پیگیری رییس جمهوری و موافقت رهبر انقلاب ۱.۵ میلیارد دلار معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به منظور اشتغالزایی روستایی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینكه این منابع برای تخصیص به طرح های اشتغالزایی در اختیار بانكها قرار دارد، اضافه كرد: استانداران و فرمانداران اهتمام جدی در عرضه طرح های اشتغالزایی با هم فكری خود روستاییان و عشایر داشته باشند.
وزیر كشور با اشاره به اینكه به تمام طرح های اشتغالزایی روستایی و عشایری تسهیلات لازم پرداخت می شود، از بانك ها خواست همكاری بیشتری در پرداخت این تسهیلات داشته باشند.
رحمانی فضلی از معاونت اقتصادی وزارت كشور خواست درخواست های مورد نظر مسئولان مرزی سرو را در جهت رونق اقتصادی هر چه بهتر این منطقه مورد بررسی قرار دهد.
وزیر كشور را در این بازدید استاندار آذربایجان غربی، معاونان اقتصادی و پارلمانی وزارت كشور، فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده مرزبانی استان و سایر مدیران استانی همراهی كردند.