بهمن: یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خواهان ورود نهادهای نظارتی به اختلافات بین زنجیره تولید خودرو شد و اصرار کرد که این اختلافات نباید برای مصرف کننده نهایی مشکلی ایجاد کند.
حمیده زرآبادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انتشار اخباری درباره حذف آپشن بعضی از خوردوها به سبب اختلاف خودروسازان با قطعه سازان اظهار داشت: هزینه مشکلات بین زنجیره تولید خودرو شامل قطعه ساز، بانک و وزارتخانه با تولید کننده را نباید مصرف کننده نهایی پرداخت کند و هر قدر هم این اختلافات وجود داشته باشد باید بین خودشان مدیریت شود تا مصرف کننده متحمل هزینه نشود.
وی تصریح کرد: ما شاهد افزایش قیمت در حوزه خودرو بوده ایم و باید دید اگر آپشن هایی روی برخی خودرو ها بوده که حذف می شود چقدر روی قیمت خوردو تاثیر می گذارد و چه نهادی این قیمت گذاری را انجام می دهد. مثلا اگر کروز کنترل حذف شود شاید کسی به سبب همین آپشن این خودرو را خریداری نموده و دیگر این خودرو با خودرو های معمولی تفاوتی ندارد. چطور این تفاوت قیمت محاسبه می شود و نظارت صورت می گیرد؟
زرآبادی با بیان این که پروسه حذف برخی آپشن ها و تعیین قیمت خودرو شفاف نیست تصریح کرد: این پروسه اشتباهی است که به سبب اختلاف قطعه ساز با خودروساز، مصرف کننده خودرویش را بدون یکی از آپشن ها دریافت کند. در واقع این کار گروکشی از مصرف کننده است؛ در صورتیکه مصرف کننده نباید وارد این مجادلات شود. اگر هم این اتفاق می افتد باید بحث قیمت گذاری آن به صورت تخصصی صورت گیرد و البته پروسه آن هم شفاف باشد تا مشخص شود حذف فلان قطعه چه تاثیری روی قیمت می گذارد.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس درانتها اظهار داشت: دستگاه های نظارتی باید به این مساله ورود کنند و نگذارند اختلافات بین زنجیره تولید خودرو مشکلی را برای مصرف کننده ایجاد کند.
منبع: بهمن
