بیانیه حماس در رابطه با تعطیلی بیمارستان عدوان و تشدید بحران در غزه

به گزارش بهمن، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس طی اطلاعیه ای با اشاره اتمام سوخت بیمارستان کمال عدوان در غزه نسبت به پیچیده شدن بحران انسانی در این باریکه اخطار داد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» امروز چهارشنبه در اطلاعیه ای اعلام نمود که خارج شدن بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه از خدمت به جهت اتمام سوخت، سبب وخامت اوضاع بهداشتی و انسانی فلسطینیان در این منطقه شده که به دنبال آن بیماران زیادی به دلیل فقدان دارو و مراقبت پزشکی به شهادت رسیدند و ۴ کودک هم به علت سو تغذیه جان خویش را از دست دادند.
در بیانیه حماس آمده است: این اقدامات مبین ناتوانی طرف های بین المللی در حفاظت از جان انسان ها در مقابل جنایات اشغالگران است که شمال نوار غزه را تحت محاصره همه جانبه قرار داده اند.
جنبش مذکور اضافه کرد: جامعه جهانی و سازمان ملل باید به مسئولیت ها و وظایف قانونی خود عمل کرده و تدابیر لازم را برای توقف نسل کشی و پاکسازی نژادی ملت فلسطین در نوار غزه بخصوص استانهای غزه و شمال توسط رژیم نازی و اشغالگر صهیونیستی اتخاذ کنند.
وی تصریح کرد: حماس خواهان تحرک فوری تمامی طرف های ذی ربط همچون آژانس های وابسته به سازمان ملل به منظور رساندن مواد غذایی فوری برای ساکنان شمال نوار غزه شد که در معرض گرسنگی و قحطی هدفمند از جانب دشمن صهیونیستی قرار دارند که نه به انسانیت و نه به ارزش های اخلاقی در جنگ همه جانبه ضد ملت فلسطین پایبند نیست.

منبع: