پنتاگون: منتظر درگیری دریایی با ایران نیستیم

بهمن: پنتاگون اعلام نموده است که ایالات متحده قصد ندارد گروههای مورد حمایت ایران در عراق و سوریه را برای مدت طولانی هدف قرار دهد.

به گزارش بهمن به نقل از الجزیره، وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون اعلام نموده است که ایالات متحده قصد ندارد به هدف قرار دادن گروههای مورد حمایت ایران در عراق و سوریه برای مدت طولانی ادامه دهد.
به گفته سخنگوی پنتاگون، حضور ناوهای جنگی ایران در دریای سرخ و انجام ماموریت های خود طبیعی است.
این مقام ارشد آمریکایی همین طور اصرار کرد که حضور ما در دریای سرخ برای صیانت از آزادی دریانوردی است و منتظر درگیری دریایی با ایران نیستیم.
چند روز پیش نیز، «جان کربی»، هماهنگ کننده راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در رابطه با حملات تجاوزکارانه این کشور به نقاطی در عراق و سوریه اظهار داشت: جمعه شب اهداف خاصی را هدف قرار دادیم.
وی در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره ی این که آیا واشنگتن اهدافی در ایران را مدنظر دارد یا خیر، اظهار داشت: من در برنامه تلویزیونی حضور ندارم تا درباره ی برخی احتمالات در آینده حرف بزنم.
کربی در پاسخ به سوالی پیرامون اختیارات جو بایدن در رابطه با این قبیل تجاوزات افزود: می دانیم که رئیس جمهور اختیار چنین حملاتی را دارد… آن چه ما در ۳ سال پیش انجام دادیم… بیش از ۵۰۰ تحریم نهادها، ۵۰ نظام تحریمی و… بوده است. رئیس جمهور خواهان گسترش درگیری ها در خاورمیانه (غرب آسیا) نیست.
وی در ادامه اضافه کرد: اقدامات ما مثل دولت قبل نیست؛ پس از دستور حمله ریس جمهور پیشین- ترامپ- به ژنرال (شهید حاج قاسم) سلیمانی، حملات به نظامیان و تأسیسات ما به شدت افزایش یافت؛ آنقدر این حملات افزایش داشت که در اواخر ۲۰۲۰، «مایک پمپئو» وزیر خارجه وقت آمریکا موضوع بررسی بستن سفارتمان در بغداد را شروع کرد.

منبع: