براساس نتایج نظرسنجی ها اعلام شد: مخالفت ۸۵درصدی شهروندان با ادامه کار نتانیاهو به عنوان نخست وزیر

بهمن: نظرسنجی ها در مناطق اشغالی فلسطین نشان میدهد که تنها ۱۵ درصد از اسراییلی ها موافق ادامه کار نتانیاهو هستند.

به گزارش بهمن به نقل از آی ۲۴، نظرسنجی ها در مناطق اشغالی فلسطین نشان میدهد که تنها ۱۵ درصد از اسراییلی ها فکر می کنند که نتانیاهو باید بعد از جنگ در قدرت بماند. در حقیقت فقط ۱۵ درصد از اسراییلی ها با ادامه کار نتانیاهو بعد از جنگ در غزه موافق هستند.
همچنین در این نظرسنجی ۵۶ درصد از شرکت کنندگان ادامه حمله نظامی را مؤثرترین راه برای آزادی ۱۲۹ اسیر اسراییلی در غزه می دانند.
نتانیاهو، که وعده نابودی حماس را در آغاز شروع جنگ در غزه داده بود، حالا بعد از حدود سه ماه نبرد با نیروهای مقاومت فلسطینی با چشم اندازی چالش برانگیز و نامعلوم در جنگ زمینی غزه روبرو شده و نتوانسته به وعده خود عمل کند.
نتایج این نظر سنجی که از طرف یک نهاد تحقیقاتی در تل آویو انجام شده، حکایت از نارضایتی ۸۵ درصدی از عملکرد نتانیاهو برای ادامه کارش به عنوان نخست وزیر دارد.
روز گذشته نیز، «میراو بن آری» عضو پارلمان رژیم صهیونیستی در سخنان خود در «کِنِست» اصرار کرد که کابینه بنیامین نتانیاهو، بدترین کابینه تاریخ اسراییل محسوب می شود. ایشان سپس اضافه کرد: این کابینه بدترین کابینه در تاریخ است. ما شاهد حضور افراد تندرو در این کابینه هستیم.
بن آری اشاره کرد: نحوه مدیریت جنگ از طرف کابینه نتانیاهو بسیار بد است. حتی اگر این جنگ را نادیده بگیریم بااینکه دشوار است، نمی توان از شکست ها و ناکامی های این کابینه پیش از شروع جنگ چشم پوشید.
وی افزود: به طور معمول مردم در بحبوحه جنگ ها از دولت های خود حمایت می کنند اما در اسراییل ۷۰ درصد از مردم خواهان رفتن نتانیاهو هستند.
بن آری اشاره کرد: خساراتی که این کابینه به ما وارد آورده در تاریخ ثبت می شود.
پیش از این گزارش شده بود که اختلافات داخلی در کابینه نتانیاهو به سبب شکست در نبرد زمینی در نوار غزه تشدید شده است. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام نمود که رئیس ستاد کل ارتش این رژیم از شرکت در جلسات کابینه خودداری کرده، برای اینکه می داند که تله ای در انتظار او است. این شبکه افزود که اخیراً اخباری در مورد انتقاد از رئیس ستاد کل و توهین به وی در جلسات کابینه انتشار یافته است.

منبع: