جنایت تل آویو ضد مراکز درمانی غزه

به گزارش بهمن، در سایه حملات مکرر رژیم صهیونیستی ضد مراکز درمانی در نوار غزه وزارت بهداشت این باریکه اعلام نمود که دیگر بیمارستانی برای پذیرش زخمی ها باقی نمانده است.

به گزارش بهمن به نقل از المیادین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام نمود که رژیم صهیونیستی دست به ارتکاب جنایات پیاپی در شمال این باریکه می زند.
این وزارت خانه تصریح کرد: دیگر بیمارستانی برای پذیرش زخمی ها و بیماران باقی نمانده است.
هلال احمر فلسطین هم از جامعه بین الملل خواست از کادر پزشکی و نیروهای درمانی در کنار مراکز پزشکی در نوار غزه حمایت به عمل آورد.
سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در گفتگو با شبکه الجزیره تصریح کرد: اقدامات اشغالگران صهیونیست بخشی از سناریویی به حساب می آید که در شمال نوار غزه و از بیمارستان شفا شروع شد.
وی در ادامه اضافه کرد: هدف قرار دادن بیمارستان ناصر بخشی از سیاست رژیم صهیونیستی برای نابود کردن سیستم بهداشتی و درمانی نوار غزه به حساب می آید.
سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین خاطرنشان کرد: هدف قرار دادن این بیمارستان می تواند سیستم بهداشتی و درمانی جنوب نوار غزه را نابود کند.
پیش از این هم رئیس سازمان جهانی بهداشت در سخنانی با بیان نگرانی از حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی غزه اظهار داشته بود: از تخریب بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه طی حملات روزهای گذشته بسیار وحشت زده و نگران هستیم. ما بشدت نگران امنیت آوارگانی هستیم که در ساختمان بیمارستان کمال عدوان پناه گرفته بودند و حملات ضد این آوارگان برخلاف پروتکلهای حقوقی است.
به گفته رئیس سازمان جهانی بهداشت، سیستم بهداشتی غزه در حالت فروپاشی کامل قرار دارد و از دست دادن یک بیمارستان دیگر ضربه سختی به نظام درمان این منطقه جنگ زده می زند.
طی ساعتهای گذشته هم اعلام گردید که توپخانه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن بیمارستان کودکان و زایمان در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس در جنوب نوار غزه سبب شهادت یک نفر و زخمی شدن تعداد دیگری از بیماران و افراد حاضر در بیمارستان شد.

منبع: