كارشناسان صهیونیست: نتانیاهو لیاقت مدیریت جنگ غزه را نداشت

به گزارش بهمن، کارشناسان روزنامه های صهیونیستی با تکیه بر این که حماس در جنگ غزه هیچ صدمه ای ندیده، اعلام نمودند که نتانیاهو و گالانت لیاقت مدیریت جنگ غزه را نداشتند.

به گزارش بهمن به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، بن کسبیت کارشناس صهیونیستی و روزنامه نگار اسرائیلی در تحلیل حوادث جنگ غزه تصریح کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شایستگی مدیریت این جنگ را نداشت. وی نتانیاهو و یواف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را به کوشش برای دروغ پردازی و گمراه کردن افکار عمومی اسرائیلی ها متهم و تصریح کرد که آنها همواره در هفته های اول جنگ وعده های توخالی مطرح نمودند.
این تحلیلگر ارشد صهیونیستی تصریح کرد که بنیامین نتانیاهو به خودش و سرنوشت خودش بیشتر از منافع اسرائیل فکر می کند.
بن کسبیت می افزاید: نتانیاهو تصور می کرد هر اندازه جنگ غزه طولانی تر باشد، وی می تواند از نتایج این جنگ نجات پیدا کند، بنابراین آن چه که اتفاق افتاد، تناقض منافع وحشتناکی بود که نخست وزیر خویش را در آن گرفتار می دید، به همین علت بود که من همواره اصرار داشتم که این فرد شایستگی مدیریت جنگ را ندارد.
وی به نقل از یک منبع مطلع نسبت به تحولات مذاکرات صورت گرفته در کابینه جنگ اسرائیل طی هفته اخیر تصریح کرد که گالانت تصور می کرد که برای شکست دادن حماس ۱۰۰ سال زمان دارد و به همین علت همواره از تحقق اهداف خود سخن می گفت، این در حالی بود که او از شرایط عرصه بین الملل و اوضاع اقتصادی و جامعه خسته اسرائیل چیزی نمی دانست.
عاموس هارئیل دیگر کارشناس نظامی ارشد رژیم صهیونیستی در روزنامه هآرتص نوشت که از سرگیری عملیات زمینی در جنوب نوار غزه بخصوص در شهر خان یونس به چندین ماه زمان نیاز دارد و پیچیدگی های خاص خویش را دارد. وی افزود که تمامی توانمندی نظامی حماس که هیچ صدمه ای از جنگ ندیده، در این منطقه مستقر است.
این کارشناس صهیونیست پیش بینی نمود که در صورت اقدام ارتش اسرائیل برای حمله به جنوب نوار غزه فشار بیشتری از جانب جامعه جهانی بر روی این رژیم وارد شود، چون که دیدگاه آمریکایی ها کاملا متفاوت با طرح ارتش اسرائیل است و آنها معتقد به کاهش نیروهای اسرائیلی در شمال نوار غزه و ایجاد منطقه امن بی طرف در آنجا و انجام یورش های مقطعی در همین محور هستند.
هارئیل هم در تایید اظهارات بن کسبیت اظهار داشت که نتانیاهو بنابر ملاحظات سیاسی داخلی به دنبال طولانی تر کردن جنگ بود و آتش بس مستمر به نفع نتانیاهو نیست.
یوسی یهوشواع کارشناس نظامی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت هم نوشت که یحیی السنوار برنامه کاملی برای توقف عملیات هجومی اسرائیل داشت و مرحله اولیه این برنامه گرچه انجام تبادل اسرا بود، اما احتمالا هدف اصلی آن تنها استراحت دادن به نیروهای حماس نیست، بلکه وی به دنبال مجموعه ای از فعالیت ها است که بتواند به جنگ غزه پایان دهد، همچون این اقدامات می تواند ورود رسانه های خارجی و بخصوص آمریکایی به نوار غزه باشد تا میزان ویرانی های حاصل از جنگنده های اسرائیل در این منطقه روشن شود، علاوه بر این که مجروحان و تلفات زیادی بر روی آوارها و زیر آوارها وجود دارند و احتمالا جهان از دیدن این تصاویر شوکه خواهد شد.