کمک های نظامی آلمان به اوکراین دوبرابر می شود

به گزارش بهمن، رسانه های آلمان اعلام نمودند که دولت این کشور می خواهد در سال آینده کمک های نظامی به اکراین را دوبرابر کند.

به گزارش بهمن به نقل از تاس، روزنامه «بیلد» آلمان به نقل از منابع آگاه در وزارت دفاع این کشور اعلام نمود که دولت آلمان می خواهد در سال آینده کمک های نظامی به اکراین را از ۴ میلیارد یورو به ۸ میلیارد یورو افزایش دهد.
به گفته این منابع، وزارت دارایی آلمان در ابتدا ۴ میلیارد یورو برای کمک نظامی به اکراین در بودجه دولتی سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته بود، اما همه آن قبلاً برای پروژه های جاری اختصاص یافته است و برای وزارت دفاع تنها ۱۲۰ میلیون یورو برای پروژه های جدید باقی مانده است.
به نوشته روزنامه بیلد وزارت دفاع آلمان ۵ میلیارد یورو دیگر درخواست نمود. این هفته دولت تصمیم گرفت ۴ میلیارد یورو دیگر اختصاص دهد. کمیته بودجه پارلمان این تغییرات را هفته آینده بررسی خواهد نمود.
این روزنامه همینطور افزود که وزارت دفاع ۲ میلیارد یورو دیگر هم دارد که می تواند برای قراردادهای دفاعی بلندمدت استفاده گردد.
اوایل ماه جاری، دولت آلمان طبق وعده قبلی، ۲۵ دستگاه تانک لئوپارد دیگر را به اکراین تحویل داد. دسته جدید تسلیحاتی که به کیف تحویل داده شد، شامل پهپادها و رادارهای شناسایی هم بود. مجموع کمک های آلمان به اکراین – بشردوستانه، مالی و نظامی – ظرف یک سال و نیم گذشته حدود ۲۴ میلیارد یورو بوده است.

منبع: