آتش خشم در سفارتخانه های آمریکا و غرب بعد از بمباران بیمارستان غزه

به گزارش بهمن، همزمان با بمباران بیمارستان غزه، خیلی از سفارتخانه های آمریکا و سایر کشورهای غربی در منطقه شاهد اعتراضات و تظاهرات شهروندان بود.

به گزارش بهمن به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، همزمان با فاجعه بمباران بیمارستان معمدانی در غزه که بیشتر از ۵۰۰ شهید غیرنظامی از میان شهروندان فلسطینی را به همراه داشت، خیلی از سفارتخانه های آمریکا و سایر کشورهای غربی در منطقه شاهد اعتراضات و تظاهرات شهروندان بود.
در قطر، تظاهرات ضدآمریکایی و ضداسرائیلی مقابل سفارت آمریکا در محکومیت بمباران بیمارستان معمدانی در غزه برگزار شد و در نوع خود یک تظاهرات بی نظیر بود، چون تا کنون سابقه نداشته در قطر تظاهرات شبانگاهی و خودجوش مقابل سفارت آمریکا برگزار گردد.
تظاهرات کنندگان در عراق هم در محکومیت بمباران بیمارستان معمدانی در غزه در کوشش برای یورش به سفارت آمریکا بودند که نیروهای پلیس مانع آنها شدند.
تظاهرات گسترده مردم تونس هم مقابل سفارت فرانسه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم غزه برگزار شد و پلیس ناگزیر به پراکنده کردن معترضان در ساعات بامدادی همزمان با اوج گیری اعتراضات شد.
حتی برخی منابع اعلام نمودند که سفارت رژیم صهیونیستی در ترکیه به تسخیر تظاهرات کنندگان درآمده است، باآنکه پلیس معترضان را سپس متفرق کرد.
در لبنان هم خیل عظیم تظاهرات کنندگان در محکومیت حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی و جنایات آن ضد مردم غزه، به سمت سفارت آمریکا در بیروت حرکت کردند و جمعیت ده ها هزار نفری شعارهای ضدآمریکایی مقابل سفارت آمریکا سر دادند. منابع خبری اعلام نمودند که تظاهرات کنندگان لبنانی در کوشش برای عبور از موانع فلزی مقابل سفارت آمریکا بودند و حتی برخی از آنها توانستند از آن عبور کنند. همینطور تظاهرات موتوری لبنانی ها به سمت سفارت آمریکا در محکومیت بمبارن بیمارستان معمدانی غزه برگزار شد و ارتش لبنان ناچار شد تمامی راه ها به سمت سفارت را مسدود کند. همینطور تظاهرات کنندگان ضد بمباران بیمارستان معمدانی در غزه، پرچم حماس و فلسطین را روی دیوار سفارت آمریکا در بیروت برافراشتند.
از سوی دیگر مردم خشمگین اردن سفارت رژیم صهیونیستی را در امان به آتش کشیدند. به دنبال تظاهرات خشم اردنی ها در واکنش به نسل کشی فلسطینیان در بیمارستان معمدانی غزه، ارتش اردن تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در امان برای حفاظت از آن اتخاذ نمود.
همچنین «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در نخستین واکنش به فاجعه بمباران بیمارستان معمدانی غزه توسط جنگنده های صهیونیستی ادعا نمود که احساس خشم و ناراحتی عمیق دارم.
این در حالیست که روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا اعلام نمود بمبی که با آن بیمارستان معمدانی در غزه مورد حمله قرار گرفت، بمب آمریکایی MK-۸۴ بوده است.
بمب مارک ۸۴ (Mark ۸۴)، یک بمب سقوط آزاد چندمنظوره ساخت آمریکا است که حدود یک تن وزن داشته و قدرت تخریب بسیار بالایی دارد.
خبرنگار بی بی سی هم می گوید که با عنایت به حجم انفجار خیلی سخت است که آنرا چیزی جز موشک اسرائیلی بدانیم.
از سوی دیگر، بنا به اعلام منابع آمریکایی، سفر «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به اردن لغو شد و کاخ سفید اعلام نمود که بایدن سفر خویش را به اردن بعد از مشورت با پادشاه این کشور ملغا کرده است. کاخ سفید ضمن اشاره به این که بایدن راهی تل آویو شده، تصریح کرد که او کشتار فلسطینیان در بیمارستان غزه را صمیمانه تسلیت می گوید.
همزمان وزیر امور خارجه اردن هم اعلام نمود که نشست چهارجانبه فردا چهارشنبه در امان را لغو کردیم. وزیر خارجه اردن در گفتگو با الجزیره بیان نمود: «تصمیم گرفتیم این نشست چهارجانبه را لغو نماییم، چونکه واشنگتن قادر به اتخاذ تصمیم توقف جنگ نیست. این تصمیم با مشورت تشکیلات خودگردان و قاهره و رایزنی با واشنگتن اتخاذ شده است.» به قول وزیر خارجه اردن بمباران بیمارستان معمدانی در غزه جنایتی وحشیانه است که به هیچ وجه نمی توان در مقابل آن سکوت کرد و سفر روز چهارشنبه رئیس جمهور آمریکا به اردن انجام نخواهد شد.
اردن هم به دنبال بمباران وحشیانه بیمارستان معمدانی در غزه در این کشور ۳ روز عزای عمومی اعلام نمود.
دیده بان حقوق بشر هم اعلام نمود که کشتن بیشتر از ۵۰۰ نفر در بیمارستان معمدانی در غزه جنایتی غیر قابل توصیف است.
گروه های مقاومت در لبنان و یمن به جنایت بزرگ بمباران بیمارستان غزه واکنش نشان دادند.
انصار الله یمن در واکنش به بمباران بیمارستان معمدانی غزه اظهار داشت: «اسرائیل تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و تنها با زور و قدرت باید با آن تعامل کرد.»
حزب الله لبنان هم اعلام نمود که جنایت بیمارستان معمدانی نقاب از چهره کریه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و همپیمانش واشنگتن برداشت. به قول حزب الله، پیام ما واضح و روشن است، این روزی است که رخدادهای زیادی به دنبال آن در راه مقاومت و انتقام گیری از ظالمان خواهد آمد.

منبع: