تأکید سفیر ایران بر ضرورت خلع سلاح گروهک های تروریست در کردستان عراق

بهمن: «محمدکاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با «جنین پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق دیدار و در مورد آخرین تحولات سیاسی و امنیتی گفت و گو و تبادل نظر کرد.
به گزارس ایسنا، در این جلسه، سفیر جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت خلع سلاح گروهک های تروریستی فعال در اقلیم کردستان عراق، برقراری امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران، تاکید و از نماینده ویژه دبیرکل ملل متحد درخواست نمود تا حداکثر تلاش خودرا در این ارتباط به کار گیرد.
خانم پلاسخارت نیز در این ملاقات با اشاره به سفر اخیر خود به تهران، این سفر را مثبت ارزیابی کرده و خواهان ادامه همکاریهای امنیتی ایران و عراق شد.
بر طبق این گزارش جنین پلاسخارت اوایل هفته جاری به تهران سفر کرد و در این سفر دو روزه با برخی از مقامات ارشد جمهوری اسلامی همچون حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار و رایزنی کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در روز دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد سفر اخیر نماینده سازمان ملل در عراق به تهران و اهداف این سفر اظهار داشت: ایران از نقش سازمان ملل در کمک به صلح و ثبات به عراق استقبال می کند. گفت وگوها و رایزنی هایی را با سازمان ملل و نمایندگان این سازمان ملل دراین زمینه داشته و سفر روز اخیر نیز در این چارچوب انجام گرفت.
کنعانی اظهار داشت: در این سفر در مورد موضوعات مختلف در رابطه با عراق همچون روند مبارزه با تروریسم در عراق و در سطح منطقه و استفاده از ظرفیتهای مشترک ایران و عراق در این ارتباط رایزنی شد.

منبع: