با اشاره به اهانت به قرآن كریم شکیبایی: کشورهای اسلامی به اهانت کنندگان به قرآن درس فراموش نشدنی دهند

به گزارش بهمن، یک کارشناس مسائل منطقه با تأکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید درس فراموش نشدنی به اهانت کنندگان به مقدسات مسلمانان دهند، اظهار داشت: باتوجه به اینکه اهانت کنندگان تلاش می کنند در قامت دیگری اسلام هراسی را پیاده کنند، ایفای نقش رژیم صهیونیستی را در غائله سوئد نباید دست کم گرفت.
مهدی شکیبایی در گفت و گو با ایسنا در تحلیل خود از اهانت به قرآن کریم که با مجوز از طرف کشور سوئد انجام شده و حتی کشورهای مدعی آزادی دینی و حقوق بشر دراین زمینه سکوت کرده اند، اظهار داشت: اقدامی که سوئد انجام داد، دقیقا نوعی تقسیم کار بین کشورهای اروپایی است که اسائه ادب کرده و برای مقابله با اسلام دست به چنین اقداماتی بزنند در حقیقت یک کار زمان بندی شده است.
وی اشاره کرد: این اقدام نشان داد کشورهای غربی که دارای استاندارد دوگانه هستند درباب آزادی دینی مبادرت به اهانت به مقدسات می کنند ما مشابه چنین اقداماتی را در فرانسه هم می بینیم. از طرف دیگر این استاندارد دوگانه می تواند آزمونی برای کشورهای اسلامی باشد که بدانند در قبال رفتارهایی که مقابل مقدسات اسلامی می شود یکبار در قالب قرآن سوزی و یکبار هم در راستای اهانت به پیامبر اسلام، باید پاسخ قاطع و محکمی به آنان داده شود تا شاهد چنین اعمالی نباشیم.
این کارشناس مسائل منطقه همین طور بیان کرد: اینکه دائما کشورهای اروپایی دم از آزادی دینی و حقوق بشر می زنند، اما رفتار دیگری در پیش می گیرند باید کشورهای اسلامی یکبار برای همیشه این مساله را حل و فصل کنند، در اتفاق اخیری که رخ داد متاسفانه موضع واحدی را از طرف کشورهای اسلامی مشاهده نکردیم. تعدادی از کشورهای اسلامی تنها به فراخوان سفرای سوئد در کشورهایشان اکتفا کردند، در بعضی از کشورها تظاهرات و یا تجمعاتی انجام شد اما برخی دیگر از کشورهای اسلامی هیچ نوع اقدامی را انجام ندادند.
شکیبایی اضافه کرد: بنظر می رسد اقدام سوئد یک اقدام برنامه ریزی شده و نوعی تهاجم به سمت کشورهای اسلامی است و آنها درحال تست کشورهای اسلامی هستند هم بوسیله رسانه های اجتماعی یکسری برنامه های خودرا پیش می برند هم به ارزش های کشورهای اسلامی توهین می کنند تا میزان حساسیت کشورهای اسلامی را بسنجند.
وی اشاره کرد: اینکه تعدادی از کشورهای اسلامی هیچ واکنشی نشان ندادند اتفاق خطرناکی است به این معنا که آنها موفق شدند در میان جوامع اسلامی نفوذ کنند، در صورتیکه خیلی از همین کشورهای اروپایی همچون سوئد مواد اولیه کالاهای خودرا از همین کشورهای اسلامی تامین می کنند، این مساله می تواند ابزاری باشد که این کشورهای اسلامی آنها را تحریم کنند.
این کارشناس مسائل منطقه در ادامه گفت: در این مساله عربستان به عنوان رییس دوره ای سازمان همکاریهای اسلامی این اقدام را محکوم نمود و بر طبق اخبار مقرر است سازمان همکاریهای اسلامی نشستی داشته باشد اما برآیند چنین نشست هایی نباید به یک بیانیه ختم شود، در سالهای اخیر شاهد چنین اقداماتی در دانمارک، بلژیک، فرانسه، نیوزلند و… بودیم که در یک اقدام برنامه ریزی شده به مقدسات مسلمانان اهانت کردند.
شکیبایی همین طور اشاره کرد: عربستان از طرف همین کشورهای اروپایی متهم به نقض حقوق بشر شد، باید بتواند کشورهای اسلامی را به سمتی ببرد که درس فراموش نشدنی به سوئد و یا هر کشوری که به مقدسات مسلمانان اهانت کند، دهد.
وی بیان کرد: بنظر می رسد همه این آتش ها از گور رژیم صهیونیستی بلند می شود، نباید از این مساله غافل شد کشورهای عربی و اسلامی توجه نمایند که پشت این اقدامات لابی صهیونیستی هستند و دائما تلاش کنند که کشورهای مسیحی و اسلامی با یکدیگر پیوند نخورند، طبیعتا اگر ارتباط این دو به هم نزدیک شود، جای صهیونیست ها تنگ تر می شود.
این کارشناس مسائل منطقه در آخر اشاره کرد: پس از تحولات سوریه و داعش و اسلام هراسی که در دستور کار داشتند حالا تلاش می کنند در یک قامت دیگری اسلام هراسی را پیاده کنند پس ایفای نقش رژیم صهیونیستی را در غائله سوئد نباید دست کم گرفت.

منبع: