وزیر خزانه داری آمریکا نسبت به تضعیف سلطه جهانی دلار اخطار داد

به گزارش بهمن، وزیر خزانه داری آمریکا با بیان زنگ خطر ضد آمریکا اذعان کرد که سیاست تحریمی واشنگتن ضد کشورهای مخالف آمریکا باعث تکاپوی آنها در جایگزینی دلار با سایر ارزها شده است و این نگران کننده است.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، وزیر خزانه داری آمریکا طی نشست استماع در کنگره آمریکا در اظهاراتی اذعان کرد که وضع تحریم های یک جانبه ضد کشورهای مخالف سیاست آمریکا به انگیزه ای برای آنها در تلاش به جایگزینی دلار با ارزهای دیگر شده است.
به گزارش شبکه خبری اسپوتنیک، «جانت یلین» وزیر خزانه داری آمریکا در جلسه استماع کمیسیون مالی مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی معنادار اعلام نمود: «درست است که سلاح ما در مقابل کشورهای متخاصم، وضع تحریم ضد آنها است، اما این تحریم ها، آنها را وادار کرده به تکاپوی جایگزینی برای دلار تلاش کنند.»
به نوشته اسپوتنیک روسیه، پیش تر یلین در اظهاراتی جاه طلبانه ادعا کرده بود که اغلب کشورهای دنیا در رویارویی با دلار ارز جایگزینی ندارند.
در همین ارتباط، مؤسسه بین المللی معروف به سرمایه گذاری که یک شرکت تجاری در امور مالی است در گزارشی مالی پیش تر با اشاره به افزایش حجم بدهی های دولت ها در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۳ به رقم ۳۰۵ تریلیون دلار اعلام نمود که حجم بدهی های مالی این کشور به رقم هنگفت ۳۱.۴ تریلیون دلار رسیده است.
در همین ارتباط، پیش تر سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانسی مطبوعاتی واشنگتن را به اتخاذ سیاست های مسئولانه و مالی خویشتن دارانه در مقابل سایر کشورها دعوت کرد.

منبع: