مدیرعامل شركت ملی پست خبر داد جزئیات جدید از همکاری ایران و سوریه در زمینه پست

به گزارش بهمن، مدیرعامل شرکت ملی پست اظهار داشت: هم اکنون تعاملات پستی ما با سوریه خیلی کم است ازاین رو پیشنهاد کردیم راه اندازی مرکز تجزیه و مبادلات سوریه، توسط توانمندی های داخلی ایران صورت گیرد.

به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، چهارشنبه هفته گذشته رئیس جمهور و هیات همراه همچون عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – با دعوت رسمی و به منظور سفری دو روزه وارد سوریه شدند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در این سفر با همتای سوری خود پیرامون توسعه همکاریهای مشترک دیدار و گفت و گو کرد. در ابتدای این سفر وزیر ارتباطات تفاهمنامه همکاری مشترکی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزیر ارتباطات و فناوری سوریه امضا کرد.

بیشتر بخوانید:
جزئیاتی از حضور سکوها و تجهیزات حوزه ارتباطات ایران در سوریه

در همین رابطه، محمود لیائی- مدیرعامل شرکت ملی پست- در گفتگو با ایسنا، در رابطه با همکاری ایران و سوریه در زمینه پست اظهار نمود: خوشبختانه در دستور کار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مذاکرات با وزیر همتایش در سوریه، مبحث تبادلات و همکاریهای پستی قرار گرفته بود و ما آمادگی خویش را در این مذاکرات اعلام نموده ایم که بتوانیم با صدور خدمات فنی و مهندسی پستی خود به سوریه، شاهد این باشیم که شریک تجاری خوبی برای صنعت پست سوریه باشیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون تعاملات پستی ما با این کشور خیلی کم است؛ در واقع تعاملات پستی برقرار است اما ترافیکی که مورد نظر ما برای تبادل مرسولات پستی بین دو کشور اصلا درحد رضایت کاری نیست. ازاین رو پیشنهاد کرده ایم راه اندازی مرکز تجزیه و مبادلات سوریه توسط توانمندی های داخلی کشور و شرکتهای خودمان صورت گیرد.
در رابطه با جزئیات بیشتر همکاری میان ایران و سوریه میتوان گفت یکی از اسناد امضا شده تفاهمنامه همکاری مشترک در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی و محصولات اکتیو و پسیو مخابراتی و ارائه خدمات در حوزه پلت فرم های تصویری، حمل و نقل، سلامت و آموزش الکترونیکی است.
همینطور همکاری در زمینه ارائه خدمات دولت هوشمند، نوسازی زیرساخت های ارتباطی سوریه و همکاری در زمینه ارائه خدمات فضایی از دیگر مواردی است که دو طرف در مورد آن توافق کردند. ضمنا در این سند به همکاری ها در زمینه پست، پست بانک و رگولاتوری و موارد گوناگونی دیگر به آن اشاره شده است.

منبع: