پنتاگون بدنبال مکان مناسب برای آموزش نظامیان اوکراین است

بهمن: پنتاگون اعلام نموده است درحال بررسی محلهای مختلف برای آموزش نیروهای اوکراینی در سیستم پاتریوت است.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، «پت رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا طی نشست خبری جزئیاتی از طرح دولت بایدن برای آموزش نظامیان اوکراینی جهت کار با سیستم دفاع موشکی پاتریوت آگاهی داد.
سخنگوی پنتاگون در این ارتباط اظهار داشت: «دولت بایدن درحال بررسی جزییات آموزش سیستم های موشکی پاتریوت برای پرسنل نظامی اوکراین و جستجوی مکان مناسب یا در داخل ایالات متحده و یا خارج از این کشور است.»
رایدر روز پنجشنبه اظهار داشت: «جزئیات مربوط به آموزش سامانه های موشکی پاتریوت همچنان با هماهنگی شرکای اوکراینی ما درحال بررسی است. می توانم به شما بگویم که ما درحال بررسی گزینه های متنوعی برای گنجاندن آموزش بصورت ترکیبی در اوکراین و یا آمریکا هستیم.»
رایدر افزود که ایالات متحده همچنان به مذاکرات در مورد تحویل هرگونه سامانه پاتریوت اضافی به اوکراین ادامه می دهد.
دو هفته پیش، واشنگتن پست گزارش داد که دولت آمریکا مقرر است یک سامانه ضدموشکی پاتریوت در اختیار اوکراین قرار دهد. هر سامانه پاتریوت دارای حداکثر ۸ پرتابگر است که بسته به نوع مهمات مورد استفاده بین ۴ تا ۱۶ موشک را در خود جای می دهد. منابع آگاه به واشنگتن پست گفته بودند که نیروهای آمریکایی در خاک یک کشور ثالث، احیانا آلمان، روش استفاده از این سامانه را به اوکراینی ها آموزش خواهند داد.
به گفته این منبع مطلع «این کار کمی طول می کشد، اما سربازان اوکراینی بعد از این دوره آموزشی برای عملیاتی کردن سامانه پاتریوت، به اوکراین برمی گردند. این مقام آمریکایی با اینحال تاکید کرد که «بعید است که این سامانه دفاع هوایی پیش از بهار به اوکراین برسد.»
بنا بر گزارش واشنگتن پست، با رونمایی از این بسته کمک نظامی، با شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، دولت بایدن نزدیک به ۲۲ دلار فقط در بخش نظامی به اوکراین کمک کرده است.
حملات موشکی گسترده ارتش روسیه مقابل زیرساخت های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف بعد از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر شروع شده و بگفته ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تا حالا نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت های انرژی اوکراین از بین رفته است.
پیشتر «مارک هرتلینگ»، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در گفت و گو با نشریه «نیوزویک» اعلام نموده بود که نیروهای اوکراینی برای مقابله با حملات موشکی روسیه، نمی توانند به این زودی ها از سامانه ضدموشکی و پیشرفته پاتریوت بهره گیرند.
مارک هرتلینگ دراین باره اظهار داشت: اوکراین ماه ها نیاز به آماده سازی جهت استفاده از سامانه پیشرفته ضدموشکی پاتریوت دارد. این سامانه نمی تواند کل خاک اوکراین را در مقابل حملات موشکی، محافظت کند.
وی همین طور اضافه کرد: اگر کسی تصور می کند با پاتریوت می توان کل مرز ۸۰۵ کیلومتری بین اوکراین و روسیه را محافظت کند، هیچ چیزی از عملکرد و نحوه کار این سامانه ضدموشکی نمی داند.

منبع: