یون سوك یول: ارتش کره جنوبی باید پاسخی روشن به تحرکات کره شمالی بدهد

بهمن: با اوج گرفتن تنش ها در شبه جزیره کره، رییس جمهور کره جنوبی از ارتش این کشور خواست به آزمایش های مداوم کره شمالی، پاسخی روشن بدهد.
به گزارش بهمن به نقل از رویترز، در ادامه افزایش تنش ها در شبه جزیره کره، رییس جمهور کره جنوبی تاکید کرد ارتش این کشور باید در اقدامی تلافی جویانه، باید پاسخی روشن به «اقدامات تحریک آمیز موشکی و هسته ای کره شمالی» بدهد. دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود «یون سوک یول»، رییس جمهور امروز یکشنبه اعلام نمود کره شمالی همچنان به اقدامات تحریک آمیز موشکی و هسته ای خود ادامه خواهد داد. ارتش کره جنوبی باید پاسخ دهد و آشکارا تلافی کند. ارتش کره جنوبی اعلام نمود که کره شمالی بامدادان شنبه یک موشک بالستیک را به سمت دریای شرقی شبه جزیره کره شلیک کرده است. آزمایش ها و پرتاب های موشک های بالستیک کره شمالی در سال ۲۰۲۲ به شدت افزایش پیدا کرد.
این پرتاب ها و آزمایش های موشکی بعد از آن صورت گرفت که کره شمالی اخیراً هشدار داد که پاسخ های نظامی «سخت تری» مقابل کوشش های آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در منطقه دنبال خواهدنمود. کره شمالی از نشست سه جانبه اخیر آمریکا، کره جنوبی و ژاپن نیز انتقاد کرده بود.
در جریان این جلسه سه جانبه، رهبران هر سه کشور از آزمایش های تسلیحاتی اخیر کره شمالی انتقاد کردند. جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در این کنفرانس اظهار داشت که این سه کشور بیش از همیشه در مقابل رفتار تحریک آمیز پیونگ یانگ هماهنگ و همسو هستند.
پس از این کنفرانس، پیونگ یانگ اطلاعیه ای منتشر نمود و هشدار داد که رزمایش های نظامی شبه جزیره کره را وارد یک مرحله غیرقابل پیش بینی خواهدنمود.
در سال ۲۰۲۲، کره شمالی تا حالا در کل بیش از ۳۰ آزمایش موشک بالستیک انجام داده است. مقامات پیونگ یانگ تاکید دارند که آزمایش های موشکی آنها در پاسخ به تحریکات و تنش هایی است که آمریکا و کره جنوبی انجام می دهند.
واشنگتن و سئول اخیراً رزمایش مشترکی را در نزدیکی مرزهای کره شمالی انجام دادند که در قسمتی از آن ژاپن نیز حضور داشت. مقامات کره جنوبی و آمریکا در هفته های اخیر بارها مدعی شدند که کره شمالی برای انجام هفتمین آزمایش اتمی آماده می شود. کره شمالی از سال ۲۰۱۷ تا حالا آزمایش اتمی انجام نداده است.

منبع: