چیزوف: زمستان پیش رو آزمونی برای ساکنان اروپاست

به گزارش بهمن، سناتور ارشد روس اعلام نمود تصمیمات سران اروپا در تعارض با منافع مردم این قاره است.

به گزارش بهمن به نقل از تاس، نماینده سابق روسیه در اتحادیه اروپا، از سختی زمستان پیش رو برای کشورهای این قاره به واسطه بحران انرژی گفت.
«ولادیمیر چیزوف» معاون اول فعلی کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی روسیا -۲۴ اعلام نمود که زمستان پیش رو به آزمونی جدی برای ساکنان قاره اروپا تبدیل خواهد شد. این سناتور روس با این وجود خاطرنشان کرد به جهت اینکه بگوییم اتحادیه اروپا ناامید است، هنوز زود است.
سناتور روس در ادامه این احتمال را مطرح کرد: اتحادیه اروپا می تواند با آن (بحران انرژی) کنار بیاید. باید دید که بحران کنونی تا چه زمان ادامه می یابد. زمستان در آستانه آغاز است و در بعضی مناطق اروپایی در واقع زمستان از طریق رسیده است و آزمونی جدی برای شهروندان اتحادیه اروپا خواهد بود.
چیزوف در ادامه خاطرنشان کرد که اروپا هم اکنون با چند بحران دست به گریبان است: یک بحران انرژی که بیشتر در نتیجه مجموعه اشتباهات سیستمی از جانب رهبری اتحادیه اروپا نمود پیدا کره است. علاوه بر این در اروپا یک بحران مالی هم بروز یافته که ناشی از نوسانات پول رایج اتحادیه اروپا، یورو است.
این مقام روس تصریح کرد که بحران دیگر بحران غذایی است که طیف وسیعی از عوامل، همچون عوامل آب و هوایی، تابستان فوق العاده گرم و خشکسالی در اغلب کشورهای اروپای غربی آنرا سبب شده و با اختلال در زنجیره های لجستیکی تشدید خواهد شد.
چیزوف خیلی از مشکلات فعلی اتحادیه اروپا را ناشی از این حقیقت دانست که تصمیمات اتخاذ شده از جانب رهبری اتحادیه اروپا با منافع واقعی مردم این قاره فاصله دارد و در بعضی موارد حتی در تعارض با منافع ملی برخی کشورها است.

منبع: