بورل: از حصول توافق در وین نسبت به قبل بدبین تر هستم

بهمن: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی خبری عنوان نمود که نسبت به گذشته، به حصول توافق در وین جهت احیای برجام کمتر امیدوار است.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، به نقل از بلومبرگ، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در کنفرانسی خبری اظهار داشت که مذاکرات بر سر توافق هسته ای ایران بجای نزدیک شدن نظرات، در حال فاصله گرفتن آرا است.
وی اشاره کرد: موضع ها نزدیک تر نشده بلکه فاصله گرفته اند.
بورل عنوان نمود که این “بسیار مایه نگرانی” است چونکه توافق ممکنست به کل به خطر بیافتد.
این مقام ارشد اروپایی در ادامه اظهار داشت که “درحال حاضر نسبت به حصول توافق در مقایسه با ۲۸ ساعت پیش اطمینان کمتری وجود دارد”.
آمریکا و ایران در مدت اخیر درحال بررسی پاسخ های یکدیگر نسبت به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته ای بوده اند که بگفته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین، آخرین متن پیش نویس و آخرین پیشنهاد برای رسیدن به توافقی بر سر احیای توافق هسته ای است.
پایگاه خبری صدی البلد، بتازگی با استناد به اظهارات برخی منابع رسانه ای در گزارشی نوشته بود، مذاکرات هسته ای میان ایران و قدرت های بزرگ در مراحل نهایی خود است و رژیم صهیونیستی تلاش می کند که واشنگتن را قانع کند تا مواضع خود در پرونده توافق هسته ای را تشدید کند.
طبق این گزارش، این منابع می گویند، درحالی که واشنگتن و تهران در حال بررسی پیشنهادات اتحادیه اروپا و نقطه نظرات یکدیگر برای احیای برجام هستند، دولت رژیم صهیونیستی همچنان تلاش می کند که بر موضع آمریکا در این پرونده تاثیر بگذارد.

منبع: