در سفر به آمریكا انجام شد؛ آخرین تکاپوهای وزیرجنگ تل آویو برای پیشگیری از توافق با ایران

به گزارش بهمن، گانتز از مشاور امنیت ملی آمریکا خواسته است تا مانع توافق هسته ای با ایران شود.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام نمود که «بنی گانتز»، وزیر جنگ این رژیم در نشستی با «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ایالات متحده، اقداماتی را برای پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای ارائه نمود.
این وزارت خانه در اطلاعیه ای اعلام نمود: «بنی گانتز به سالیوان گفته است که تل آویو مخالف توافق هسته ای است، چونکه اقداماتی را که برای پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تعیین کننده هستند، بی اثر می کند.»
گانتز همینطور بر ضرورت توسعه توان تهاجمی در رویارویی با برنامه هسته ای تهران تاکید نمود.
این وزیر رژیم صهیونیستی پیش تر روز پنجشنبه برای یک سفر رسمی وارد آمریکا شده بود و در حالیکه بنا بر گزارش ها تنش ها بین متحدان غربی بر سر توافق با ایران افزایش پیدا کرده، یک سری جلسات با حضور بنی گانتز در مقر سنتکام در فلوریدا برگزار شده است که به صورت عمده حول محور مخالفت تل آویو با توافق هسته ای با ایران بوده است.
تکاپوی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای اعلام مخالفت با توافق رفع تحریم های ایران در حالی است که «جوزف بورل»، مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنچ شنبه اعلام نمود توافق هسته ای رو به پیشرفت بوده و پاسخ آمریکا به نظرات ایران در گفت وگوهای رفع تحریم ها «معقول» است. او همینطور اضافه کرد: موفقیت توافق هسته ای با ایران، یعنی نفت بیشتری وارد بازار خواهد شد.
شامگاه چهارشنبه «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام نمود: واشنگتن بررسی پیشنهادهای ایران در مورد پیش نویس توافق هسته ای را تکمیل کرده و به اتحادیه اروپا ارسال کرده ایم.
پیش از آن ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم اطلاع داده بود که «تهران پاسخ دولت آمریکا به نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی مانده در مذاکرات رفع تحریم، از راه هماهنگ کننده اروپایی گفتگوها عصر چهارشنبه دریافت کرده بود.»
به گفته کنعانی «بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی شروع شده و جمهوری اسلامی ایران بعد از تکمیل بررسی ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ کننده اعلام خواهد نمود.».
ایران ۲۴ مرداد نظرات و پیشنهادها و ملاحظات خویش را در رابطه با متن پیشنهادی اتحادیه اروپا بعنوان متن نهایی توافق برای طرف های برجام ارسال کرد. جوزف بورل نظرات و پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا را هم معقول و منطقی دانست.

منبع: