وزیر امور خارجه خبر داد: توافق ایران و مالی در حوزه همکاریهای دفاعی و تکنولوژیک

بهمن: به گزارش بهمن، وزیر خارجه کشورمان در تشریح نتایج سفر خود به کشور آفریقایی مالی، اظهار داشت: دو کشور توافق کردند در حوزه همکاریهای دفاعی برای مساعدت با صلح و ثبات در این کشور قدم های مهمی در ماه های آتی بردارند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، حسین امیرعبدالهیان قبل از ترک مالی در جمع خبرنگاران در تشریح نتایج سفر خود به این کشور اظهار داشت: مالی یک کشور قدیمی و دارای ریشه تمدنی در غرب آسیا است و مناسبات ایران و مالی دیرینه است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه های کشاورزی و دامداری زمینه های خوبی برای همکاری دو کشور وجود دارد، اضافه کرد: در جریان این سفر با وزیر امور خارجه و رییس دولت انتقالی مالی توافق کردیم که در حوزه های متنوع همچون در زمینه فعالیت شرکتهای دانش بنیان، انتقال تکنولوژی و فناوری در این عرصه و همکاریهای دفاعی جهت کمک به صلح و ثبات در این کشور بتوانیم قدم های مهمی در ماههای آینده برداریم.
این دیپلمات عالی رتبه کشورمان همین طور ضمن اشاره به حضور هیاتی از بخش خصوصی ایران در این سفر اظهار داشت: هیاتی که همراه ما بود توافقات خوبی انجام داد و امیدواریم در آینده شاهد اجرائی شدن این توافقات باشیم.