حدادی: با اهمیت ترین وظیفه دولت نسبت به مردم کنترل قیمت هاست

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اعلان اینکه نظارت و کنترل بازار ضعیف است، اشاره کرد: امروز وظیفه سنگین دولت نسبت به مردم تقویت نظارت بر بازار و گام برداشتن در راه اصلاح شبکه توزیع و نظارت بر قیمت گذاری کالاها است.
علی حدادی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت همکاری متقابل بین دولت و مردم برای عبور از فشارهای اقتصادی دشمن، بیان کرد: وظیفه سنگینی که امروز دولت نسبت به مردم دارد این است که مشکلات جدی بازار خصوصاً مشکلات معیشتی مردم را درک کرده و نسبت به ساماندهی بازار و نظارت جدی بر بازار احساس مسئولیت داشته باشد. نظارت بر بازار یک امر ضروری و حتمی بشمار می رود.
ایشان سپس اظهار نمود: متاسفانه امروز نظارت بر بازار را ضعیف می بینیم، اگر در شبکه های توزیع و چه در قیمت گذاری ها نظارت جدی اعمال شود شاهد ایجاد ثبات در بازار خواهیم بود. این مهم ترین مطالبه ای است که امروز مردم از دولت داشته و انتظار می رود دولت دراین زمینه با مردم همکاری کند. اگر اراده قوی و روحیه انقلابی وجود داشته باشد و هرکدام از وزارتخانه ها که دراین زمینه مسئول هستند به میدان آمده و نظارت را جدی بگیرند، شاهد تثبیت وضعیت اقتصادی در بازار خواهیم بود.

مردم در گذرگاه های حساس در کنار نظام ایستاده اند
نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، اشاره کرد: زمانی که در یک مسیر حرکت می نماییم نباید قیمت یک کالا در هر مغازه ای متفاوت باشد. دولت باید نسبت به بازار وظیفه خودرا انجام دهد. اصلاح شبکه توزیع امر مهمی است که باید حتما صورت گیرد. مردم ما نیز بهترین مردم بوده و هستند. مردم در تمام سختی ها و گذرگاه های حساس پای نظام ایستاده اند و در ادامه نیز همراه نظام هستند.
حدادی در آخر اشاره کرد: امروز مسئولان و دولتمردان وظیفه دارند که به مفهوم واقعی کلمه در کنار مردم باشند. اگر نظارت با جدیت لازم دنبال شود، وضعیت بازار نیز قابل کنترل است. اما امروز از نظر ما نظارت و کنترل بازار ضعیف است و تیم اقتصادی دولت باید اهتمام ویژه ای دراین زمینه داشته باشد.