حزب الله و جنبش امل: امام موسی صدر به خوبی ماهیت مجرمانه رژیم صهیونیستی را شناخته بود

بهمن: حزب الله و جنبش امل در بیانیه مشترکی ضمن اشاره به این که امام موسی صدر به خوبی ماهیت مجرمانه رژیم صهیونیستی را شناخته بود، بر ضرورت استفاده از حداکثر قدرت مقاومت مقابل این رژیم تاکید کردند.

به گزارش بهمن به نقل از روسیا الیوم، رهبران جنبش «حزب الله» و «امل» در جنوب لبنان بیانیه مشترکی درباره روند تشکیل دولت و تازه ترین مسائل و تحولات محلی و منطقه ای صادر کردند.
حزب الله و جنبش امل در بیانیه خود که آژانس رسانه ملی لبنان (NNA) آنرا منتشر نموده است، تاکید کردند: در مقابل تشدید بحران ها، همه باید بایستند و مسئولیت های ملی، انسانی و اخلاقی خودرا بر عهده بگیرند. برخی ها نیز باید سطح آگاهی خودرا درباره این مساله و حساسیت نسبت به مسائل مربوط به مردم ارتقا دهند.
آنها همین طور بر لزوم تسریع در تشکیل دولت لبنان به سبب بازتاب مثبت آن بر شروع حل بحران تاکید کردند و افزودند که همچنان در وضعیت سخت و اوج مشکلات در کنار مردم می ایستند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
دو طرف از نهادهای امنیتی و قضائی لبنان خواستند تا نقش خودرا ایفا و کوشش برای اختتام دادن به تخلفات و تعرض به امنیت و آسایش شهروندان را مضاعف کنند، برای اینکه این مساله در حیطه مسئولیت مستقیم آنهاست، خصوصاً که سرپوش گذاشتن بر اقدامات متجاوزان و اخلالگران قابل قبول نیست.
دو جنبش حزب الله و امل در ادامه بیانیه خود و همزمان با شانزدهمین سالگرد جنگ ۳۳ روزه در ژوئن ۲۰۰۶، ضمن اشاره به هویت مجرمانه و توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی، تاکید کردند: امام موسی صدر ضمن اظهاراتی همچون این که «اسرائیل شر مطلق است» و «تعامل با اسرائیل حرام است»، به خوبی هویت رژیم اشغالگر را فاش کرد. کوشش های خبیثانه ای که امروز برای زیباسازی چهره دشمن و تبدیل آن به یک عضو مشروع در این منطقه و نرمال سازی همه جانبه با آن صورت می گیرد، چیزی جز مشارکت در تجاوز به ما، کشور و مردم ما و همه مردم منطقه نیست.
این بیانیه می افزاید: باید با این دشمن که هر روزه لبنان را هدف حملات زمینی، هوایی و دریایی قرار داده و خصوصاً به ثروت های نفتی ما چشم دوخته در صورتیکه لبنان از استخراج آن منع شده است، با تمام امکانات مقابله کرده و از حداکثر ابزارهای قدرت همچون مقاومت قدرتمندی که پیروزی های بسیاری کسب کرده و می کند، مقابل آن استفاده گردد.
حزب الله و جنبش امل در آخر این بیانیه بر وحدت صفوف، ارتباط و هماهنگی پایدار و مستمر خود در سطوح مختلف رهبری و سازمانی بمنظور همگامی در واکنش به رویدادها و تحولات مختلف تاکید کردند.

منبع: