ائتلاف فتح با اشاره به نشست ریاض: آمریکا درحال هدایت کردن یک عملیات کثیف در منطقه است

به گزارش بهمن یک عضو ائتلاف فتح عراق ضمن اشاره به این که برگزاری نشست آمریکایی – سعودی به دنبال شکست های دو طرف در منطقه برگزار می شود، درباره اهداف این نشست که پشتیبانی از رژیم صهیونیستی است اخطار داد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، یکی از اعضای ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد که آمریکا با برگزاری کنفرانس ریاض در پشتیبانی از رژیم صهیونیستی، عملیات کثیفی را در خاورمیانه هدایت می کند و این کنفرانس منجر به تشکیل ائتلاف بین المللی حامی تل آویو و به تصور آنها ضد ایران خواهد شد.
«عائد الهلالی» که با پایگاه خبری المعلومه مصاحبه می کرد، در ادامه اضافه کرد: آمریکا بعد از ناتوانی در مقابله با ایران از راه اعمال تحریم های اقتصادی، در تلاش است تا با تشکیل ناتوی عربی ضد ایران، معادلات را خاورمیانه به هم بزند.
وی اضافه کرد: ائتلاف عربی در یمن طی ۸ سال نتوانست حتی یک وجب به داخل خاک این کشور نفوذ کند و این شکست، خشم واشنگتن را برانگیخت و به دنبال آن خواهان برگزاری کنفرانس مشکوک ریاض شد. آمریکا عملیات کثیفی را در جنبه های امنیتی، سیاسی و اقتصادی در منطقه هدایت می کند.
این عضو ائتلاف فتح در انتها اظهار داشت: با وجود این که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور تعهد خویش را به جانبداری نکردن از هیچ اردوگاه بین المللی و ادامه رویکرد بی طرفی اعلام نموده است، اما نگرانی های زیادی درباره احتمال حضور وی در نشست سعودی – آمریکایی ریاض وجود دارد.
این اظهارات الهلالی در حالی است که «کاظم الحاج» تحلیلگر سیاسی عراقی هم در مورد نشست ریاض عنوان کرد: اهداف و مقاصد نشست ریاض آشکار است که همزمان در دو عرصه سیاسی و اقتصادی پیگیری می شود. بخش سیاسی این اهداف بعنوان ابزاری به دست رژیم صهیونیستی است که نه تنها برای نرمال سازی روابط با این رژیم و تقویت روابط با آن تلاش می کند بلکه از ایجاد ائتلاف در دفاع از تل آویو حمایت می کند.
قابل ذکر است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام نموده بود که تل آویو درحال کار بر روی ایجاد یک ائتلاف هوایی در خاورمیانه با حمایت آمریکا و برخی کشورهای عربی است.
یک روزنامه آمریکایی هم گزارش داد که واشنگتن ماه مارس گذشته نشستی محرمانه در شرم الشیخ مصر بین مقامات ارشد نظامی تل آویو و چند کشور عربی ترتیب داد تا آنها درباره چگونگی بهبود هماهنگی هوایی خود در مقابل موشک های بالستیک و پهپادها گفتگو کنند. بر اساس گزارش ها، افسران عرب در این جلسه شامل فرماندهانی از مصر، اردن، عربستان سعودی، بحرین و امارات بوده است.

منبع: