امام جمعه گرگان: برخی با تزریق ناامیدی آب به آسیاب دشمن می ریزند

به گزارش بهمن گلستان امام جمعه گرگان اظهار داشت: ما به آینده کشورمان اعتقاد و ایمان داریم و بطور قطع کسانی که در وضعیت فعلی یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق می کنند آب به آسیاب دشمن می ریزند.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز جمعه ۳ تیر در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر اظهار نمود: شهید بهشتی از نوابغ زمان خود و شخصیتی کم نظیر بود، در جنایتی که منافقین مرتکب شدند آیت الله بهشتی به همراه ۷۲ تن از یارانش به درجه رفیع شهادت رسیدند.
وی با اعلان اینکه قوه قضاییه همچون قوای مهم در هر کشور است، اضافه کرد: بطور معمول بار حکومت ها و کشورها بر روی دوش سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه قرار دارد و در میان این سه، قوه قضاییه وظیفه مهمی را برعهده دارد.
امام جمعه گرگان با اعلان اینکه تاکید آیات و روایات به جایگاه قاضی و قضاوت نشانه اهمیت بالای قوه قضاییه است، بیان کرد: در بعضی آیات قرآن کریم صراحتا به مسئله قضا و حکم بین مردم اشاره شده و بر این مهم تاکید شده که بین مردم به حق و عدالت حکم کنید و به دنبال هوای نفس نباشید، در حقیقت از نظر اسلام قضاوت بر همین دو نکته بنا نهاده شده است.

گله مندی مردم از دستگاه قضا به صفر برسد
نورمفیدی با اعلان اینکه قاضی باید مراقبت باشد تا هنگام صدور حکم گرفتار هوای نفس نشود، اشاره کرد: اگر در مقام قضاوت هوای نفس وارد شود قاضی را از راه خدا منحرف می کند و کسی که راه را کج برود به عذاب شدید گرفتار خواهد شد.
وی با اعلان اینکه مقام معظم رهبری نیز در یکی از دیدارها به رییس قوه قضاییه در خصوص نظارت بر دستگاه قضایی تذکر دادند، اشاره کرد: روسای قوه قضاییه در سطح کشور و استانها باید مراقب باشند که گله مندی و شکایت مردم به حداقل و یا صفر برسد.
امام جمعه گرگان افزود: بطور معمول رهبر معظم انقلاب در کل کشور درباب این مسئله بررسی های میدانی دارند که خوشبختانه تا حالا گلستان جزو استان هایی بوده که مشمول گله معظم له نشده که جای دارد از عملکرد دستگاه قضا در گلستان قدردانی نماییم البته این به مفهوم نبود هیچ نقص و اشکال هم نیست.
نورمفیدی در ادامه به مسئله پتروشیمی گلستان اشاره نمود و اظهار داشت: پتروشیمی گلستان نزدیک به ۲۰ سال بلاتکلیف بود و فراز و نشیب های بسیاری داشت این در حالی بود که ۹۰ هزار نفر از گلستانی ها سهامدار این پروژه بودند، خوشبختانه در مسافرت قوه قضاییه و رییس جمهور به گلستان و دستورات آنان برای حل این مشکل و در کنار تلاش مسئولان استانی گره پتروشیمی باز شد و امروز یکی از شرکت های مهم و معتبر کشور حاضر به سرمایه گذاری در این پروژه شده است، بطور قطع راه اندازی پتروشیمی در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی گلستان تاثیر به سزایی دارد.
وی از مسئولان استان خواست برای حل مشکلات عمده گلستان و مردم در میدان باشند و تصریح کرد: امروز گرانی جان مردم را به لب رسانده است، در وضعیت فعلی با هر کسی که همنشین می شویم نخستین حرف آنها در رابطه با گرانی است، گرچه مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی مطمئن و وفادارند اما این گرانی ها آزاردهنده است و از مسئولان اجرائی در سطح کشور و گلستان درخواست می نماییم در امتداد مهار گرانی ها اقدام نمایند و آرامش را به بازار بازگردانند.
نماینده ولی فقیه در گلستان بر ضرورت امیدآفرینی در جامعه اصرار کرد و متذکر شد: امروز در وضعیت بسیار حساسی قرار داریم و دشمنان بیرونی و درونی جمهوری اسلامی ایران مدام به دنبال ناامیدی مردم هستند و می خواهند ایران را ناتوان جلوه دهند و متاسفانه این تبلیغات مسموم دشمن در فضای مجازی به حدی رسیده که برخی افراد آنرا باور کرده و به زبان می آورند که در این شرایط وظیفه همه ما امیدآفرینی و تزریق امید به جامعه است.
نورمفیدی با اعلان اینکه امروز فاسق تر از نظام سلطه نظام دیگری در دنیا وجود ندارد، اظهار داشت: استکبار جهانی دائما به دنبال آنست که مردم ایران را از حکومت اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ناامید کند، ما به آینده کشورمان اعتقاد و ایمان داریم و بطور قطع کسی که یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق می کند آب در آسیاب دشمن می ریزد.

همه چشم و امید ما به غرب نیست
وی با اشاره به سفرهای مختلف رییس جمهور به کشورهای همسایه، اشاره کرد: حضور ایران در مجامع جهانی همچون اجلاس شانگهای و سفر رییس جمهور به کشورهای همسایه و تعامل با این کشورها جزو اتفاقات مثبتی است که نتایج خوبی به همراه دارد، گرچه غربی ها، ایران را در تحریم قرار دادند اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند همه چشم و امید ما به غرب نیست و سفرهای اخیر رییس جمهور حاکی از دید ایران به شرق است.
امام جمعه گرگان در آخر پیشاپیش سالروز شهادت امام جواد(ع) را تسلیت گفت و اضافه کرد: امام جواد(ع) بر این مهم تاکید نمودند که انسان اصلا از دید خداوند پنهان نیست و خداوند همیشه ناظر بر اعمال انسان است پس همیشه باید مراقب اعمال و رفتار خود باشد و هیچ وقت از یاد خداوند غافل نشود.

منبع: