ابراز نگرانی آمریکا درباره احتمال اعدام اسرای آمریکایی در اوکراین

به گزارش بهمن، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا درباره احتمال اعدام آمریکایی های بازداشت شده در اوکراین ابراز نگرانی کرد.
به گزارش بهمن به نقل از روسیا الیوم، کاخ سفید درباره احتمال اعدام جنگجویان آمریکایی بازداشت شده در اوکراین ابراز نگرانی کرد. بر طبق این گزارش، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا طی نشستی خبری اظهار داشت که از اظهارات دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در این حوزه اطلاع دارند. کربی اضافه کرد: شوکه کننده است که یک مقام روس از امکان اعدام شهروندان آمریکایی که در اوکراین بودند، سخن بگوید.
لازم به ذکر است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز سه شنبه اعلام نمود مسکو از محل دو آمریکایی اسیر شده در زمان درگیری در شرق اوکراین اطلاعی ندارد.
سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد با این وجود روسیه آنها را مزدور می داند و امکان دارد در مناطق تحت حمایت روسیه به اعدام محکوم شوند. این مقام دولت روسیه در اینباره تصریح کرد که مسکو احتمال محکومیت اعدام این دو مزدور آمریکایی اهل آلاباما، در صورت محاکمه را رد نمی نماید.
پسکوف همینطور تصریح کرد مزدوران آمریکایی مشمول کنوانسیون ژنو، که نحوه رفتار با اسیران جنگی را تعیین می کند، نمی شوند. این در شرایطی است که واشنگتن کشته شدن دومین آمریکایی در اوکراین را که برای جنگیدن با نیروهای روس به این کشور رفته بود، تأیید کرد.
وزارت خارجه آمریکا تأیید کرد که دومین شهروند این کشور که در اوکراین درحال جنگ با نیروهای روسیه بوده، کشته شده است.
استفان زابیلسکی، ۵۲ ساله، در روز ۱۵ ماه مه در درگیری ها در اوکراین کشته شد. این مساله در آگهی ترحیمی که برای نخستین بار در روزنامه «ریکوردر» ایالت نیویورک (The Recorder) در اول ماه ژوئن انتشار یافت، آمده بود.
پیشتر هم رسانه های آمریکایی از کشته نخستین مزدور آمریکایی در اوکراین اطلاع داده بودند.
خبرگزاری مهر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید