امیر دریادار شهرام ایرانی: نیروی دریایی ارتش در بالاترین سطح آمادگی و توان رزمی قرار دارد

به گزارش بهمن فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش اظهار داشت: امروز نیرو دریایی به لحاظ آمادگی و توان رزمی در سطح بالایی قرار دارد و توان پایه دانش، آموزش و تجهیزات آن در زمینه زیر دریا، سطح دریا و هوا به حدی رسیده است که قدرت‍های بزرگ دریایی امروز در کنار ما تمرینات مشترک انجام می دهند.
به گزارش بهمن به نقل از روابط عمومی ارتش؛ امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی گفت: شناورهای زیر سطحی بالاترین سطح تکنولوژی و فناوری را دارند و امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افتخار این را دارد که بالاترین تکنولوژی در زمینه زیر سطحی را در اختیار دارد و آنها را در صحنه عمل بکار می‍گیرد.
امیر دریادار ایرانی اضافه کرد: حضور در بالاترین سطح فناوری‍های روز جهان از الزامات نیروی دریایی راهبردی ارتش است و برای تحقق این هدف در کنار توانمندی نیروهای جان برکف این نیرو، از توان شرکت‍های دانش بنیان در زمینه های مرتبط بدون هیچ محدودیتی استفاده می نماییم.
وی با اعلان اینکه نیروی دریایی ارتش همیشه در ساخت تجهیزات خود از توان کل کشور استفاده می‍کند، افزود: امروز این نیرو به لحاظ آمادگی و توان رزمی در سطح بالایی قرار دارد و توان پایه دانش، آموزش و تجهیزات آن در زمینه زیر دریا، سطح دریا و هوا به حدی رسیده است که قدرت‍های بزرگ دریایی امروز در کنار ما تمرینات مشترک انجام می دهند.
فرمانده نیروی دریایی تصریح کرد: حوزه دریا یک حوزه پیچیده ای است و اگر کشوری در کنار کشوری دیگر برای انجام تمرین و رزمایش قرار می گیرد بدون شک توانایی و توانمندی آنرا قبول دارد.
وی با اعلان اینکه همیشه ایرانی‍ها دست دوستی به همه بشریت دراز کرده و همیشه حامی صلح و دوستی هستند و خواهند بود اضافه کرد: دشمنان در منطقه جایی ندارند و اصرار به حضور آنها توجیهی ندارد؛ سفارش می نماییم که دشمنان در جای خود بنشینند و بدون شک ما با همکاری و همراهی کشورهای منطقه امنیت و ایمنی دریا را در بالاترین سطح ممکن تامین خواهیم کرد.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش درباب دوازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی نیز اظهار داشت: با وجود همه محدودیت‍ها نمایشگاه خوبی برگزار شده و تفاوت آن با دوره‍های گذشته نیز لبیک گویی دست اندرکاران آن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اعطای فرصت به شرکت‍های دانش بنیان برای معرفی توانمندی‍هایشان است.
فراهم شدن زمینه های رشد و توسعه اقتصاد دریا محور، رونق کسب و کارهای صنعت دریایی در حوزه های کشتیرانی، طراحی، کشتی سازی، بنادر، شیلات، دریانوردی، محیط زیست، گردشگری، فراساحل و توسعه سواحل مکران در جنوب کشور از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.