امیرعبداللهیان راهی بمبئی شد

به گزارش بهمن وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفرش به هند بامداد روز پنجشنبه راهی بمبئی شد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در مسافرت به بمبئی با جامعه تجار و بازگان هند و ایرانیان مقیم این شهر دیدار و در جمع آنها سخنرانی می کند.
وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه در دهلی نو با نخست وزیر، مشاور امنیت ملی و وزیر امور خارجه هند دیدار و گفت و گو کرد.
ارتقای سطح همکاریهای دو جانبه و ترسیم نقشه راه توسعه روابط در اینده. خصوصاً در دولت سیزدهم همچون برنامه های امیرعبداللهیان در این سفر بود.
وزیر خارجه کشورمان همین طور با تعدادی از علمای مسلمان هند در دهلی نو دیدار نمود.
در دو هفته اخیر اهانت یک عضو حزب حاکم هند به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) واکنش های زیادی را در پی داشت. یکی از موضوعات مهم مورد بحت در روند دیدارها و گفت وگوهای وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با مقامات هندی، بحث پیرامون موضوع اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ص) بود.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با خبرنگارانی که وی را در این سفر همراهی می کنند، اشاره کرد: از تمامی مقاماتی که بنده با آنها دیدار داشتم این مساله را به شفافیت شنیدم که نسبت به توهین رخ داده متاسف هستند. همین طور اعلام نمودند که با فرد خاطی در دستگاه امنیتی برخورد جدی شده و او برکنار شده است. آنها تاکید داشتند که هند اجازه نمی دهد چنین اقداماتی در این کشور که مهد همزیستی مسالمت آمیز همه ادیان است رخ دهد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، سفر وزیر امور خارجه کشورمان به هند تا حدی تحت تاثیر موضوع اهانت به ساحت پیامبر (ص) قرار گرفت تا جایی که مشاور امنیت ملی هند در دیار با امیرعبداللهیان ابراز تاسف کردند که همزمان با سفر وی با این مساله رو به رو شدیم.

منبع: