منابع فلسطینی اعلام كردند؛ احتمال استعفای نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین

برخی منابع آگاه از احتمال استعفای محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خبر دادند.

به گزارش بهمن به نقل از خبرگزاری سما، برخی منابع آگاه از احتمال استعفای «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خبر دادند. این منابع پیش بینی کردند که اشتیه امروز دوشنبه استعفای خودرا تقدیم محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان کند.
به گفته این منابع، ابومازن به احتمال زیاد با استعفای اشتیه موافقت خواهد نمود. منبع مذکور اشاره نمود که دلیلهای مختلفی موجب استعفای اشتیه شده، همچون این که مسئولیت شکست اخیر جنبش فتح در انتخابات شورای دانشجویی دانشگاه بیرزیت را متوجه دولت وی دانسته اند.
همچنین اختلافات داخلی تشکیلات خودگردان خصوصاً اختلافات با شکری بشاره وزیر دارایی که به استعفای او انجامید، از دیگر دلیلهای استعفای اشتیه عنوان شده است.
شماری از مسئولان جنبش فتح گفته اند که اعتصاب برخی بخش ها همچون معلمان و پزشکان و بتازگی اقدامات اعتراضی مهندسان و مسائل فساد رو شده، همگی دلایلی هستند که به جایگاه جنبش فتح و محبوبیت مردمی آن خدشه وارد کرده و سبب شد تا این جنبش متحمل شکستی بزرگ در انتخابات دانشگاه بیرزیت شود.
پیش از این، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی اطلاعیه ای پیروزی قاطع فراکسیون اسلامی دانشگاه بیرزیت در انتخابات شورای دانشجویی این دانشگاه را تبریک گفت. حماس تصریح کرد که این پیروزی و دستاورد بزرگ به فضل و یاری خداوند و به رغم چالش های بزرگ همچون حملات دشمن صهیونیستی و بازداشت شمار زیادی از اعضا و فعالان این فراکسیون و حملات و تعقیب های سرویسهای امنیتی تشکیلات خودگردان کسب شد.