وزیر خارجه اتریش: قطع وابستگی به انرژی روسیه زمانبر است

وزیر امور خارجه اتریش با اشاره به اینکه کشورش تصمیمی برای پیوستن به ناتو اتخاذ نکرده است و می خواهد بیطرف باقی بماند، گفت قطع وابستگی به انرژی روسیه زمانبر و هزینه بردار است.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، وزیر امور خارجه اتریش در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره درباره تازه ترین تحولات اوکراین اظهار داشت: موضع ما واضح بوده و با موضع اتحادیه اروپا در برابر جنگ روسیه ضد اوکراین یکسان است. ما با قدرت از اوکراین حمایت می نماییم.
«الکساندر شالنبرگ» در ادامه اضافه کرد: ما باید با قدرت از اوکراین حمایت کرده و این پیام را به روسیه منتقل نماییم که اوکراین بخشی از اروپا است. ما معتقدیم حمله روسیه به اوکراین امنیت جمعی اروپا را تهدید می کند.
وزیر خارجه اتریش خاطرنشان کرد: ما و شرکای اروپایی بعد از اعمال پنج بسته تحریمی، حالا درحال بررسی بسته تحریمی ششم ضد روسیه هستیم.
وی عنوان کرد: قطع وابستگی به انرژی روسیه به زمان طولانی و هزینه سنگین نیاز دارد ولی هدف ما در خصوص قطع وابستگی به انرژی روسیه، بسیار آشکار است.
شالنبرگ تاکید کرد: ما هم اکنون تصمیمی برای پیوستن ناتو نداریم و یک کشور بیطرف باقی خواهیم ماند. پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو مهم می باشد چونکه بر خلاف خواسته پوتین است.

منبع: