متاورس و NFT چیست

بهمن: کاربران گرامی شما قادر هستید برای اطلاع از اخبار شبانه روزی و فوری دنیای ارز های دیجیتال و مطالعه ی مقاله های رایگان و به روز در این حوزه به پایگاه خبری زوم ارز مراجعه کنید.

NFT و متاورس چیست؟

امروزه با پیشرفت و گسترش بلاکچین اگر کم فعالیت و یا اصلا فعالیتی نیز در این حوزه نداشته باشید، باز هم قطع به یقین اسم NFT و متاورس به گوشتان خورده است، و همچنین سود های بالایی که اشخاص با خرید و فروش NFT و یا خرید زمین توسط اشخاص و کمپانی ها و حتی شرکت های بزرگی مانند آدیداس و سامسونگ و … که در دنیای مجازی متاورس شعبه ی مجازی خود را تاسیس کرده اند. اگر شما نیز به این تکنولوژی ها علاقه مند هستید تا پایان این مقاله با ماهمراه باشید.

نکته: کاربران گرامی شما قادر هستید برای اطلاع از اخبار شبانه روزی و فوری دنیای ارز های دیجیتال و مطالعه ی مقاله های رایگان و به روز در این حوزه به پایگاه خبری زوم ارز مراجعه کنید.

 NFTچیست؟

در این قسمت قصد داریم شما را با توکن های NFT آشنا کنیم دنیای رمز ارزها توکن NFT به ارزی گفته می‌شود که بلاکچین اختصاصی خود را ندارد. توکن NFT به معنای توکن غیر قابل تعویض است، این توکن از فناوری بلاکچین برای ارتباط با دارایی های دیجیتال منحصر به فرد استفاده می‌شود، که قابل تعویض نمی باشد.

توکن های غیر قابل تعویض با رمز ارز های معروفی همچون بیت کوین، اتریوم و غیره دارای تفاوت‌های زیادی هستند، زیرا اینگونه ارز ها دارای قابلیت جابجایی هستند برای مثال می‌شود یک واحد بیت کوین را با یک واحد بیت کوین دیگر جابجا کرد، اما توکن های غیرقابل تعویض NFT این قابلیت را دارا نمی باشد.

امروزه استفاده از NFT ها در صنعت های مختلف گسترش یافته است و اینگونه توکن های NFT با بخش های مختلفی همچون بازی ها و کالاهای دیجیتال در ارتباط هستند و به عنوان یک اتریوم خاص ساخته شده بر اساس استاندارد Erc-721 یافت خواهد شد. 

این توکن ها در سال ۲۰۲۱ شروع به گسترش در سایر بلاکچین ها مانند پروتکل BEP-721 کردند.

منظور از قابل تعویض بودن چیست؟

قابلیت تعویض پذیر بودن یک ارز به معنی مبادله دارایی ها با دارایی مشابه بدون از دست رفتن ارزش آن دارایی گفته می شود.

 به طور مثال اگر یک اسکناس ۱۰ دلاری را با یک اسکناس ۱۰ دلاری دیگر مقایسه کنیم، ارزش این دو یکسان است پس در صورتی که یک اسکناس ۱۰ دلاری را از شخصی قرض بگیریم نیازی نیست، که همان اسکناس را به آن شخص پس بدهیم، بلکه ما قادر هستیم یک اسکناس ۱۰ دلاری دیگر را به آن شخص بدهیم.

توکن های پپسی دارای ویژگی های خاصی هستند که از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کمیاب بودن توکن ها یکی از مهمترین ویژگی های پپسی است که این ویژگی باعث ارزش بالای توکن های پپسی می‌شود.
  2. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد توکن های پپسی غیر قابل تقسیم بودن آن است تنها به قسمت های کوچکتر قابل تقسیم نیستند.

بهترین پروژه های توکن های NFT

علت پیشرفت و موفقیت توکن های NFT، محصولات و پروژه‌های متمرکز بر NFT افزایش یافته است. این پروژه ها در حوزه های مختلفی وجود دارند از دنیای بازی ها گزفته تا بازارهای NFT، در ادامه می خواهیم شما را با چند پروژه موفقیت آمیز و بزرگ توکن های NFT آشنا کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

Open sea پروژه ی 

پروژه open sea بازاری پیشرو در زمینه کالاهای کلکسیونی NFT و هنر است است. این بازار برای کاربران خود این امکان را فراهم کرده است که بتوانند با تعداد قابل‌قبولی ارز دیجیتال مانند اتریوم خریدهای خود را انجام دهند.

Cryptokities پروژه 

این پروژه یک بازی محبوب بس که در پروتکل غیرمتمرکز اتریوم قرار دارد. کاربران در این بازی قادر هستند، خرید و فروش کرده و حتی گربه های مجازی را تولید کنند.

 شما نیز اگر عاشق گربه هستید می توانید در این بازی گروه خود را بخرید و این کار چندان سخت نیست قدم اول برای انجام این کار مراجعه به مرورگر کروم یا فایرفاکس است در مرحله دوم کیف پول METAMASK را نصب کرده و مقداری کوین اتریوم را در آن ذخیره کنید حال شما قادر هستید در مرحله بعد به بازی مراجعه کرده و در قسمت مارکت گربه های مورد نظر خود را خریداری کنید.

Decentraland دیسنترالند

پروژه دیسنترالند یکی از برجسته ترین و برترین پروژه های NFT است. این پروژه روی دنیای مجازی متمرکز است در این قسمت شرکت کنندگان قادر هستند زمینهای مجازی بخرند. و علاوه بر آن هر شخص دارای یک گذرنامه دیجیتالی مشخص مانند کارت ملی است.

در ادامه ما به معرفی و بررسی متاورس خواهیم پرداخت پس در ادامه با ما همراه باشید.

متاورس Metavers چیست؟

اگر بخواهیم متاورس را تعریف کنیم باید بگوییم که متاورس تلفیقی از زندگی فیزیکی و دیجیتالی است در واقع متاورس مرحله ی جدیدی از اینترنت است، که دنیای واقعیت و مجازی را با یکدیگر تلفیق کرده است.

متاورس یک پلتفرم مجازی مشترک است که در آن کاربران قادر هستند، با چیزهایی که بسیار شبیه به دنیای واقعی است تعامل داشته باشد، به عنوان مثال انجام بازی های توپی مانند فوتبال، تماشای فیلم، انجام بازی های ویدیویی، رانندگی پیاده روی و غیره.

متاورس با ترکیب فناوری های واقعیت افزوده AR و واقعیت مجازی VR به وجود آمده است در حال حاضر شرکت های بزرگی مانند Meta و حتی برخی از پروژه های دنیای ارزهای دیجیتال توجه شان به سمت متاورس جلب شده است.

در قسمت قبل به شما گفتیم که متاورس ترکیبی از فناوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است در این قسمت می خواهیم واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را با یکدیگر بررسی کنیم. واقعیت افزوده یا Augment Reality تکنولوژی است که با استفاده از المان های بصری، صوتی و دیگر محرک های موجود با استفاده از دنیای واقعی باعث افزایش بهبود تجربه کاربر ‌شود.

این تکنولوژی با استفاده از یک موبایل در اختیار کاربران قرار گرفته و با استفاده از آن قادر هستند کاراکتر خود را در دنیایی واقعی را کنترل کند، به طور مثال بازی پوکمون گو (pokemon go) با استفاده از دوربین موبایل و محیط واقعی اطراف کاربر پوکمون های مجازی را در مقابل شما قرار می دهد و این امکان را برای شما فراهم می سازد تا با آنها تعامل کنید.

تکنولوژی واقعیت مجازی یاVirtual Reality  این تکنولوژی به صورت کامل برای کاربر تجربه های مجازی خواهد ساخت و واقعیت های تخیلی را بهبود می بخشد کاربران برای دسترسی به این تکنولوژی نیازمند یک هدست واقعیت مجازی هستند.

تکنولوژی متاورس می تواند نحوه تعامل افراد را دنیای دیجیتال عوض کند، متاورس قادر است، تجربه جدیدی را برای گیمر ها هنرمندان و تمامی افراد به ارمغان بیاورد، و همین طور قادر است، به یک صنعت بزرگ با آینده ای بسیار روشن و درآمد بسیار بالا تبدیل شود.

دنیای متاورس قادر است علاوه بر جایی برای سرگرمی محلی برای تجارت و برای بعضی از افراد به عنوان محل کار آنها باشد.

صنعت متاورس قادر است به عنوان جانشینی برای اینترنت باشد. متاورس مبتنی بر فناوری بلاکچین و برنامه های غیر متمرکز است.

کاربران گرامی ما در این مقاله به توضیح مختصر و مفید درباره متاورس و NFT پرداختیم در صورت تمایل شما می‌توانید با استفاده از لینک هایی که در مقاله برای شما قرار داده ایم استفاده کرده، و مقاله تخصصی متاورس و NFT را مطالعه نمایید همینطور شما می توانید با مراجعه به سایت زوم ارز مقاله های تخصصی دیگر را به صورت کاملاً رایگان مطالعه کنید.

بیشتر بدانید: dapp چیست؟

 

منبع: https://www.zoomarz.com/