ارجاع مبحث تعویق آزمون دستیاری پزشکی به کمیته تخصصی پزشکی کمیسیون آموزش

به گزارش بهمن دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ارجاع مبحث تعویق آزمون دستیاری پزشکی به کمیته تخصصی پزشکی و آموزش عالی این کمیسیون اطلاع داد.
شیوا قاسمی پور در گفتگو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز دو دستورکار داشتیم که دستور کار اول در ارتباط با آزمون دستیاری پزشکی و اعمال تبصره یک ماده ۴۵ بخشنامه داخلی مجلس بود و با حضور معاون وزیر بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.
نماینده مردم مریوان در مجلس اضافه کرد: در ارتباط با آزمون دستیاری پزشکی پیش رو مطابق با ماده ۴۵ دو درخواست در خصوص تعلیق آزمون و به روزرسانی منابع آزمون که قدیمی هستند وجود داشت که این موارد را به کمیته تخصصی ارجاع دادیم و این کمیته روزهای دوشنبه و سه شنبه فرصت دارد تا به این مساله رسیدگی کند تا بتوانیم آزمون را به تعویق بیاندازیم. چون روز پنجشنبه این هفته مقرر است آزمون اجرا شود و باید پیش از آن تصمیمی در ارتباط با تعویق این آزمون گرفته شود.
وی اشاره کرد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که کمیته پزشکی و آموزش عالی به این مساله رسیدگی کنند.
قاسمی پور در ادامه اظهار داشت: دستورکار دیگر جلسه امروز کمیسیون آموزش در ارتباط با لایحه تبصره ۴ بند (ب) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی و تخصصی بود که از جانب سلمان اسحاقی، نماینده قائنات مطرح شده بود، اما دولت هم با همین مضمون لایحه ای را عرضه کرده است.
او در آخر اظهار داشت: این طرح ناقص است و قرار شد به صورت موازی بر روی این طرح ناقص کار کنند و ان شاءالله در اوایل خرداد با توجه به این که بار مالی هم دارد لایحه دولت برای این مشکل عرضه شود.