رئیس مركز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اعلام كرد راه اندازی ملاقات تصویری خانواده زندانیان با زندانی در ۱۵ استان

بهمن: رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از راه اندازی ملاقات تصویری خانواده زندانیان با زندانی در ۱۵ استان و برگزاری۲۰۰هزار جلسه دادرسی الکترونیک آگاهی داد.

به گزارش بهمن به نقل از قوه قضاییه، محمد کاظمی فرد با اعلان اینکه بیش از۲۰۰ هزار جلسه دادرسی الکترونیک برگزار شده است، اشاره کرد: دادرسی الکترونیک در امتداد تسریع و تسهیل در خدمات رسانی بهتر به مردم، تکریم مراجعان، رعایت حقوق شهروندی زندانیان و کاهش هزینه ها به راه افتاده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به این که در جلسات دادرسی الکترونیک، نیاز به حضور زندانی در محل دادگاه و دادسرا نیست و ارتباط مستقیم صوتی و تصویری قاضی پرونده برقرار می شود، اضافه کرد: استفاده از فناوری ها و سیستم های نوین در ارائه خدمات قضایی گامی مهم در هوشمند سازی خدمات است.

وی در ادامه به ایجاد امکاناتی برای ملاقات تصویری زندانی با خانواده اش پرداخت و اظهار داشت: در امتداد پیگیری سیاست های کلان قوه قضاییه و دستورات رییس قوه قضایی در خصوص رسیدگی به خانوده زندانیان و تکریم آنان، این طرح اجرا شده است و در ۱۵ استان کشور امکان ملاقات تصویری زندانی با خانواده زندانیان در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی فراهم گشته است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر این که برای حفظ حریم خصوصی خانواده ها، در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، اتاقک مخصوص ملاقات تدارک دیده شده است تا افراد در فضای امن و آرام با مددجو ملاقات و گفتگو کنند، اظهار داشت: ملاقات الکترونیکی در بستر امن سامانه های قوه قضاییه در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می شود.

کاظمی فرد درباب ملاقات تصویری زندانیان اظهار داشت: بعد از هماهنگی لازم و احراز هویت، لینک برقراری ارتباط تصویری بوسیله پیامک توسط اپراتور و ناظر ملاقات الکترونیکی به گوشی هوشمند یا کامپیوتر شخصی خانواده زندانی ارسال می شود و آنها با وارد کردن نام کاربری و رمز ورود وارد پایگاه الکترونیک قوه قضاییه شده و ملاقات تصویری خودرا برقرار می کنند و در مدت زمان تعیین شده امکان ملاقات صوتی و تصویری مهیا می شود.

وی در ادامه حفظ کرامت مددجویان کمیته امداد امام خمینی را مورد توجه قرار داد و اشاره کرد: بمنظور مساعدت حال و حفظ کرامت مددجویان کمیته امداد امام خمینی، امکان استعلام آنلاین و برخط افراد تحت پوشش برقرار و مددجویان با حضور در دفاتر خدمات قضایی یا مراجع رسیدگی کننده، بدون داشتن معرفی نامه یا تایید رسمی از آن نهاد، هویت آنان بوسیله استعلام کد ملی احراز و شناسه مددجو توسط سامانه های قوه قضاییه گرفتن می شود و در معافیت مددجویان کمیته امداد از پرداخت هزینه دادرسی و تشخیص اعسار از پرداخت محکوم به استفاده می شود.

منبع: