عضو كمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی: تمام مسئولین و مجلس محوریت انجام کار را بر تحقق شعار امسال و مطالبه رهبری قرار دادند

لرستان عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تمام مسئولین و مجلس محوریت انجام کار را بر تحقق شعار امسال و مطالبه رهبری قرار دادند.
دکتر یحیی ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: اگر می خواهیم وضعیت اقتصادی مملکت بهبود یابد و به سامان برسد باید این مساله از مسیر علم محقق شود.
وی با اعلان اینکه رسیدن به اقتصاد دانش بنیان در گرو استفاده از دانش بومی بر طبق امکان سنجی در هر استان و منطقه ای است، اضافه کرد: هنگامیکه یک ایده به ذهن خلاق محقق و جوانان ما می رسد چنانچه تبدیل به یک پروژه اقتصادی شود مبنا براین است که هزینه ها کاهش پیدا می کند و کاری باارزش و علمی انجام می شود.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تمام کارگاه ها، پروژه ها و تولیداتی که در کشور انجام می شود چنانچه بر طبق اقتصاد دانش بنیان باشد سبب افزایش راندمان و ایجاد اشتغال خواهدشد.
ابراهیمی افزود: امسال به فرموده مقام معظم رهبری به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است و بر این اساس تمام مسئولین دولتی و مجلس محوریت کار را بر تحقق این شعار و مطالبه رهبری قرار دادند.
وی اشاره کرد: با تحقق مطالبه مقام معظم رهبری که تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است می توان کشور را از بیماری اقتصادی نجات داد و به اقتصادی دانش بنیان که سبب ایجاد اشتغال پایدار شود دست پیدا کرد.
نماینده مردم سلسله و دلفان اشاره کرد: با تاکید بر ظرفیت بالای نیروی انسانی و استعداد جوانان تحصیل کرده کشور می توان علاوه بر رسیدن به تولید داخلی، محصولی دانش بنیان و در کنار آن اشتغالی پایدار ایجاد کرد.
ابراهیمی اظهار داشت: در لرستان نیز با توجه بیشتر به بخش کشاورزی و زیربخش های آن و حوزه معدن می توان قسمتی از مشکل اشتغال استان را برطرف کرد چونکه لرستان دارای قابلیت ها و پتانسیل های لازم برای انجام کارهای دانش بنیان است.