امیرعبداللهیان به چین می رود چین میزبان سومین نشست وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان

بهمن: وزارت امور خارجه چین اعلام نمود در هفته جاری میزبان نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان خواهد بود.
به گزارش بهمن به نقل از روزنامه هندو، چین مقرر است چهارشنبه و پنج شنبه میزبان سومین اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان باشد که در آن روسیه، ایران و پاکستان هم حضور دارند.
پاکستان در سپتامبر ۲۰۲۱ میزبان اولین جلسه این گروه بود که به شکل مجازی برگزار گردید. دومین جلسه وزاری امور خارجه همسایگان افغانستان هم ماه بعد در تهران برگزار شد.
وزارت امور خارجه چین اعلام نمود که این کشور، این هفته میزبان وزرای امور خارجه و نمایندگان پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان خواهد بود.
امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان هم در استان آنهوئی چین به این نشست ملحق خواهد شد.
وانگ وانبین، سخنگوی وزات امور خارجه چین روز دوشنبه اظهار داشت: وضعیت افغانستان در وضعیت مهم گذر از نابسامانی به نظم قرار دارد، این در شرایطی است که ملت افغانستان با چالش های مختلفی از درون و بیرون[کشور] مواجهند که باید با حمایت و یاری بیشتری از طرفی کشورها به آن پرداخته شود.
وزارت امور خارجه چین درباره اهداف این نشست اظهار داشت: چین با میزبانی سومین نشست وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان امیدوار است اتفاق نظر بیشتری میان همسایگان در زمینه مساله افغانستان ایجاد شود، درباره روش های ایجاد ثبات به اتفاق هم در وضعیت افغانستان و پشتیبانی از ملت افغانستان و کمک رسانی به آنها بحث شود و صدای مشترکمان بعنوان همسایگان افغانستان با بقیه جامعه بین المللی به اشتراک گذاشته شود. در عین حال، ما از جامعه بین المللی انتظار داریم حمایت بیشتری از افغانستان کرده و از آمریکا بخواهد مسئولیت عمده بازسازی اقتصادی را با جدیت تمام بر عهده بگیرد.