مهر بررسی كرد؛ عملیات استشهادی بی سابقه در بئر السبع

به گزارش بهمن، عملیات استشهادی بی سابقه و کم نظیر شب گذشته در بئر السبع واقع در اراضی اشغالی که به هلاکت ۴ صهیونیست منجر گردید، یک مرتبه دیگر موازنه وحشت را به نفع مقاومت فلسطین تغییر داد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل – رامین حسین آبادیان: منطقه «بئر السبع» واقع در اراضی اشغالی شب گذشته شاهد یک عملیات استشهادی و مقاومتی بی سابقه و منحصربه فرد بود. در جریان این عملیات، یک شهروند فلسطینی به وسیله خودروی خود شهرک نشینان صهیونیست در «بئر السبع» را زیر گرفت و سپس به وسیله سلاح سرد آنها را مورد برخورد قرار داد.
رسانه های فلسطینی اعلام نمودند که به دنبال این عملیات ۴ شهرک نشین رژیم صهیونیستی بر اثر شدت جراحات وارده به هلاکت رسیدند. بعد از آن هم مجری این عملیات مقاومتی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی هدف برخورد گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. این عملیات مقاومتی کم نظیر در اراضی اشغالی واکنش های گوناگونی را در محافل فلسطینیان و هم صهیونیست ها به دنبال داشت.
گروه های مختلف فلسطینی عملیات مقاومتی کم نظیر در «بئر السبع» را قهرمانانه توصیف کرده و آنرا واکنشی طبیعی به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی دانستند در همین راستا، جنبش «جهاد اسلامی» ضمن ستودن عملیات «بئر السبع»، آنرا قهرمانانه توصیف کرد و مقاومت را عاملی بازدارنده در مقابل اشغالگری خواند. جنبش «حماس» هم اعلام نمود که جنایت های رژیم صهیونیستی تنها با عملیات های قهرمانه رو برو می شود. کمیته های مقاومت هم در واکنش به این عملیات مقاومتی اعلام نمود: «عملیات قهرمانانه «بئر السبع» بار دیگر ثابت کرد که ملت فلسطین تا حصول پیروزی به مقاومت مشروع خود ادامه می دهند».
از سوی دیگر، گروه ها و نیروهای ملی و اسلامی فلسطینی هم عملیات بئر السبع را تبریک گفتند. جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم با صدور اطلاعیه ای تصریح کرد که جنایات و تروریسم اشغالگران ضد جوانان ما و حملات آن به مردم ما در قدس، کرانه باختری اشغالی و سرزمین های اشغالی، آنها را از ادامه پاسخ به جنایات دشمن و تشدید جنگ منصرف نخواهد کرد. مقاومت همه جانبه تا رفع اشغال از سرزمین و اماکن مقدس ما ادامه دارد.
جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هم به نوبه خود، عملیات قهرمانانه بئر السبع را تبریک و تصریح کرد: «این عملیات پاسخی به جنایات روزانه اشغالگران و شهرک نشینان آن ضد مردم ما است. مقاومت در همه اشکال و در همه زمینه ها انتخاب مردم ما برای رهایی از اشغال است».

در رابطه با عملیات بئر السبع باید اظهار داشت که حتی رسانه های رژیم صهیونیستی هم به این مسأله اذعان دارند که عملیات مذکور در طول سالهای اخیر بی سابقه بوده است. در همین ارتباط، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام نمود که عملیات استشهادی در منطقه بئر السبع در اراضی اشغالی شدیدترین عملیات در طول سالیان گذشته بوده است.
این شبکه همینطور به نقل از یک منبع سیاسی صهیونیست اظهار داشت: «امیدواریم عملیات بئر السبع نشانه های آنچه در ماه رمضان انتظار داریم نباشد». حقیقت این است که اذعان صهیونیست ها به شدید و بی سابقه بودن عملیات بئر السبع خود به تنهایی حاکی از آنست که عملیات مذکور توانسته است یکی از مهم ترین اهداف خویش را که حاکم ساختن موجی از ترس و وحشت در صفوف صهیونیست ها بوده است، محقق سازد.
عملیات «بئر السبع» باعث تثبیت «موازنه وحشت» به نفع مقاومت شد و یک قدرت بازدارندگی جدید را در مقابل رژیم صهیونیستی خلق کرد به عبارت دیگر، انجام عملیات مقاومتی و استشهادی منحصر به فرد در بئر السبع بار دیگر باعث تثبیت موازنه وحشت به نفع مقاومت فلسطین شد. درحالی که صهیونیست ها در طول ماه ها و هفته های اخیر از راه تشدید بازداشت ها در قدس و کرانه باختری، تسریع روند شهرک سازی ها، گسترش سرکوب ها در نقاط مختلف اراضی اشغالی، قلع و قمع اسرای فلسطینی و هم ازسرگیری اقدامات خصمانه ضد ساکنان شیخ جراح به دنبال ایجاد رعب و وحشت در صفوف فلسطینیان بودند، عملیات بئر السبع تلاش آنها را ناکام گذاشت و موازنه وحشت را به نفع مقاومت تثبیت کرد.
عملیات استشهادی اخیر در بئر السبع همینطور یک قدرت بازدارندگی جدید را در مقابل صهیونیست ها خلق کرد؛ بدین معنا که حالا دیگر مقامات سیاسی و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی به خوبی می دانند که در صورت ارتکاب هرگونه جنایتی، با واکنش سخت فلسطینیان مواجه خواهند شد. بدیهی است که در چنین شرایطی، صهیونیست ها قبل از ارتکاب هر جنایتی، بارها و بارها به تبعات و نتایج ناشی از آن فکر خواهند کرد. بنابراین میتوان اظهار داشت که یک قدرت بازدارندگی جدید در مقابل تل آویو خلق شده است.

پیام واضحی که مقامات رژیم صهیونیستی بعد از عملیات کم نظیر «بئر السبع» دریافت نمودند این بود که «مقاومت» نه تنها گزینه اصلی و راهبردی گروههای اسلامی فلسطین که گزینه استراتژیک ملت فلسطین هم شمرده می شود. این عملیات و هم عملیات های قبل از آن در اراضی اشغالی جملگی حاکی از آن هستند که فرهنگ مقاومت در عمق وجود فلسطینیان ریشه دوانده است.
فلسطینیان با انجام عملیات های استشهادی و مقاومتی این پیام را به صهیونیست ها مخابره می کنند که گزینه اول و آخر آنها همان گزینه «مقاومتِ مسلحانه» است و تحت هیچ شرایطی از این گزینه دست نخواهند کشید.
عملیات «بئر السبع» بار دیگر نشان داد که «فرهنگ مقاومت» در عمق وجود فلسطینیان نهادینه شده است بدون شک، بعد از عملیات «بئر السبع» صهیونیست ها به منظور حفظ وجهه خود در مقابل افکار عمومی داخلی، منطقه ای و بین المللی اقداماتی را ضد فلسطینیان و هم نزدیکان و اعضای خانواده مجری عملیات، انجام خواهند داد.
با این حال، آنچه که واضح به نظر می آید، این است که مقامات تل آویو به خوبی دریافته اند که تداوم اقدامات تحریک آمیز در کرانه باختری، گسترش شهرک سازی ها در قدس اشغالی، سرکوب اسرای فلسطینی و آزار و اذیت های روزانه ساکنان شیخ جراح، تاوان سنگینی برایشان خواهد داشت.
از همین روی، پیشبینی می شود که مقامات رژیم صهیونیستی با هدف کنترل عملیات های استشهادی و مقاومتی در اراضی اشغالی، سیاست های مذکور را مورد بازبینی قرار دهند. با وجود این، از آنجاییکه هدف اصلی و اساسی از انجام عملیات های مقاومتی و استشهادی، فراهم کردن زمینه برای فراگیر شدن مقاومتِ مسلحانه و آخر اشغالگری صهیونیست ها است، چنین عملیات هایی – فارغ از هرگونه سیاست های جدید رژیم صهیونیستی برای کنترل اوضاع – با قدرت ادامه پیدا خواهند کرد.

منبع: