در جدیدترین مواضع مطرح شد؛ پوتین: هدف ما خلع سلاح اوکراین است

بهمن: رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه هدف نیروهای نظامی روسی از جنگ در اوکراین خلع سلاح این کشور است، اظهار داشت: عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین طبق برنامه پیش می رود.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتینک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه آخرین مواضع خود در مورد بحران اوکراین را بیان نمود. وی اظهار داشت: از آنجاییکه ناتو به مرزهای روسیه نزدیک شده بود ما راهی جز انجام عملیات نظامی ویژه در اوکراین نداشتیم.
بر اساس این گزارش، رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: حضور نیروهای روسیه در نزدیکی کی یف ربطی به قصد اشغال اوکراین ندارد. عملیات ویژه در اوکراین طبق برنامه پیش می رود. وی در سخنانی کنایه آمیز تاکید کرد: غرب و مطبوعات جهان متوجه حملات موشکی مداوم به دونتسک نشدند؛ گویی که اساساً هیچ اتفاقی نیفتاده است.
پوتین عنوان کرد: ما قبل از آغاز عملیات نظامی در اوکراین، از دولت کی یف خواستیم تا نیروهایش را از دونباس خارج کند اما مقامات آن مخالفت کردند. وی در واکنش به تحریم های غرب هم اظهار داشت: روسیه به شدت پاسخ تحریم ها را می دهد. تحریم ها ضد روسیه به اقتصاد جهانی ضربه وارد کرده است.
وی اضافه کرد: سیاست بازدارندگی و تضعیف روسیه یک استراتژی آگاهانه و دراز مدت است. آمریکا و غرب این استراتژی را دنبال می کنند. اوکراین خویش را برای حمله به ما و دونباس آماده می کرد اما روسیه پیشدستی کرد.
این مقام روسی اظهار داشت: ما از اهداف خود در عملیات نظامی ویژه دست نمی کشیم. اهداف ما بی طرف ساختن اوکراین، خلع سلاح آن و نابود کردن نازی ها است. وی ضمن اشاره به حمایت های غرب از اوکراین اظهار داشت: غرب از اوکراین حمایت تسلیحاتی به عمل می آورد و مزدوران را جهت کمک به آن اعزام می کند.
وی عنوان کرد: متأسفانه شهروندان روسی توسط غربی ها مورد تبعیض قرار می گیرند. این درحالی است که ورزش روسیه هم از تحریم های غرب در امان نماند. به هر حال، تلاشهای غرب ضد روسیه با شکست مواجه خواهد شد. تسلیم نمی شویم و به مبارزه خود برای تأمین منافع مان ادامه می دهیم.

منبع: