آمریكا: در حال بررسی حمله موشکی ایران به مواضعی در اربیل هستیم

بهمن: مشاور امنیت ملی آمریکا در یک گفت و گو به سوالاتی درباره حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال عراق و تحولات اخیر مذاکرات وین پاسخ داد.
به گزارش بهمن به نقل از شبکه سی بی اس، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در پی تحولات اخیر منطقه ای و بین المللی در قسمتی از یک گفت و گو با این شبکه در پاسخ به این پرسش که آیا حمله موشکی ایران به مواضعی در شمال عراق را که کنسولگری آمریکا نیز در آن جا واقع شده است محکوم می کند یا نه، اظهار داشت: البته. ما ایران را به خاطر انجام دادن این حمله محکوم می نماییم. ما هنوز درحال گردآوری اطلاعات درباره این هستیم که دقیقا هدف مورد نظر کجا بوده است. چیزی که تا این ساعت از آن مطلعیم، این است که هیچ یک از مواضع آمریکا مورد به هدف خوردن قرار نگرفته اند و هیچ فرد آمریکای لطمه ندیده است.
سالیوان اضافه کرد: آمریکا کاملا با صراحت می گوید که هر کاری لازم باشد برای دفاع از مردم، منافعمان و متحدانمان انجام خواهیم داد.
بگفته او، آمریکا با دولت عراق و دولت کردستان عراق درحال رایزنی است و برای کسب توان موشکی در دفاع از شهرهایشان به آنها کمک می نماید.
مشاور امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه آیا توافق هسته ای در پی مکث اخیر به وجود آمده در دور هشتم مذاکرات وین از بین نرفته است، توضیح داد: اغلب مذاکره کنندگان به پایتخت هایشان بازگشته اند و باید در ایام آتی ببینیم در دیپلماسی درباره توافق هسته ای چه پیش می آید.
این مقام ارشد آمریکایی با تکرار ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران، اظهار داشت: تنها چیزی که خطرناک تر از ایران مسلح به موشک های بالستیک و [مجهز به] توانمندی های نظامی پیشرفته خطرساز است، ایرانی است که علاوه بر دارا بودن تمامی آنها، یک سلاح هسته ای هم داشته باشد و رییس جمهور بایدن هنوز مصمم است مانع دستیابی ایران به یک سلاح هسته ای شود.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در اطلاعیه ای اعلام نمود: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی در خصوص بی پاسخ نگذاردن جنایت ها و شرارت های این رژیم منحوس؛ شب گذشته “مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست ها” مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن “سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” قرار گرفت.
این بیانیه می افزاید: بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می دهیم، تکرار هر گونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد.

منبع: