در جلسه كمیته تخصصی كرونا به ریاست مخبر تأكید شد کنترل نسبی سویه جدید کرونا، مانع تکمیل چرخه واکسیناسیون نشود

بهمن: جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی کرونا عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور اجرا شد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، محمد مخبر در این نشست که رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش و مسئولان دستگاه های مربوطه حضور داشتند، بر ضرورت بکارگیری اقدامات ضروری برای جلوگیری از شیوع سویه های جدید کرونا در کشور تاکید کرد و اضافه کرد: مراقبت های لازم و استفاده از واکسن های موجود در کشور تأثیر به سزایی در کاهش آمار بستری ها خصوصاً در بخش مراقبت های ویژه و همین طور مرگ و میرهای ناشی از کرونا دارد و مردم لازم است هر چه سریعتر روند واکسیناسیون خودرا تکمیل کنند.
معاون اول رئیس جمهور همین طور از دستگاه های ذیربط و وزارت بهداشت خواست تا تمهیدات لازم برای مساعدت با افزایش تولید واکسن داخلی کرونا در سال آینده اندیشیده شود.
در این نشست همین طور وزیر بهداشت گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا و سویه جدید اومیکرون و آخرین رنگ بندی کرونائی در کشور ارائه کرد و اضافه کرد: میزان بیماران سرپایی و بستری و همین طور آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در کشور و در هفته گذشته سیر نزولی داشته است اما ساده انگاری در حوزه رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همین طور عدم تکمیل واکسیناسیون می تواند شرایط کشور را گرفتار مشکل کند.
در این نشست وزارت بهداشت گزارشی از روند شیوع سویه جدید اومیکرون و واکسیناسیون در ایران و جهان و همین طور تأثیر میزان بستری و مرگ و میر قطعی بر حسب وضعیت واکسیناسیون ارائه کرد که بر اساس گزارش وزارت بهداشت درباب واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در کشور، ۹۲ درصد دوز اول، ۸۰ درصد دو دوز و ۳۵ درصد نیز سه دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
در ادامه نیز گزارشی از مشکلات بخش بیمه در پشتیبانی بیماری کرونا ارائه و تاکید شد با تخصیص اعتبارات لازم حمایت های مورد نیاز از این بخش صورت گیرد.
گزارشی نیز از وضعیت واکسیناسیون در کشور در بین جوامع هدف مختلف در قالب طرح مدیریت هوشمند بیماری ارائه و برمبنای آن اعلام گردید در امتداد شناسایی افراد واکسینه شده تابحال بیش از ۳۴۳ میلیون استعلام از سامانه مربوطه صورت گرفته است.

منبع: