درباره موضوع اوكراین؛ اردوغان و پوتین رایزنی کردند

رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی امروز با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در مورد موضوعات اخیر در اوکراین گفتگو نمود.
به گزارش بهمن به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود تلفنی گفتگو نمود. در بیانیه صادره از جانب دفتر ریاست جمهوری ترکیه در اینباره آمده است: در این رایزنی تلفنی مساله روسیه- اوکراین مورد بحث قرار گرفت. بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: اردوغان در تماس تلفنی با پوتین تصریح کرد که پیچیده تر شدن مشکل و بخصوص درگیری نظامی به نفع احدی نخواهد بود. اردوغان در تماسی تلفنی با پوتین اظهار داشت که انتظار دارد رئیس جمهور روسیه در اسرع زمان ممکن جهت شرکت در نشست شورای همکاری در سطح عالی به آنکارا سفر کند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در اینباره اعلام نمود: پوتین و اردوغان در تماسی تلفنی درباره تصمیم روسیه در خصوص به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک گفتگو کردند. بیانیه کرملین در اینباره افزود: پوتین در تماس با اردوغان از واکنش آمریکا و ناتو پیرامون تضمین های امنیتی ابراز ناامیدی کرد.
دوشنبه شب، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، چشم انداز توافق مینسک را تیره توصیف کرد و استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.
در پی این اقدام، غرب در واکنشی تنش آفرین، تحریم هایی را ضد روسیه اعمال و ادعا کرد بسته به پیشرفت تحولات، آنها را افزایش می دهد!

منبع: