رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأكید كرد؛ ضرورت اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش بهمن، کرمان رئیس کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: بر مبنای قانون برنامه  ششم توسعه همسان سازی حقوق کلیه بازنشستگان باید عملیاتی و اجرایی شود.
به گزارش بهمن به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم این دو شهر و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی با فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اظهار نمود: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با همه ی دشواری ها و موانع پیش رو راه خود و مسیر خویش را صلابت ادامه خواهد داد
وی ادامه داد: اگر تفکر اسلامی، انقلابی شیعی نبود ما هم اکنون در چه فضایی زندگی میکردیم و چه جایگاهی داشتیم و باید تا حد توان قدردان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران باشیم.
پورابراهیمی ضمن اشاره به این که دشمنان به جهت اینکه این نظام و انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمیکند افزود: اگرتنها ده درصد از تحریمهای اقتصادی و شوکهای ارزی بر کشوری دیگر اعمال می شد ظرف مدت کمتر از شش ماه آن کشور گرفتار فروپاشی می شد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اضافه کرد: علاوه بر تحریمهای ظالمانه، نگاه دولت قبل به غرب و برجام بود که با یک وادادگی و سیاستهای اشتباه و در بعضی مواقع ضریب فزاینده هم برای تحریمها صورت می گرفت.
وی ضمن اشاره به این که مشکل دشمنان تنها بحث هسته ای ایران نیست اضافه کرد: آنها اساسا با تفکر شیعی و انقلابی و اسلامی مخالف هستند و با سندهای ننگین ۲۰۳۰و سایر ترفندها میخواهند جوانان ایران را از اسلام و انقلاب دور کنند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دستاورد سفر آیت الله رئیسی به روسیه خیلی خوب و مفید دانست و اضافه کرد: و راهکار ها و تفاهمنامه های بسیار خوبی در این سفر عملیاتی واجرایی شد.
وی ضمن اشاره به عملکرد ضعیف دولت قبل در تخریب تمامی شاخصهای اقتصادی کشور اضافه کرد:
امروز با اعلا م بانک جهانی نرخ رشد اقتصادی و تراز تجاری ایران مثبت شده و در این راستا درآمد منابع دولت هم بطور قطع افزایش می یابد.
پورابراهیمی ضمن اشاره به عدم مناسب اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۱ بیان نمود: انتظار داشتیم دولت سیزدهم تحولات ساختار بودجه را عرضه نماید
پورابراهیمی بارکش تره به این که در بودجه ۱۴۰۱ صندوق های استانی هم پیشبینی شده است اضافه کرد: همسان سازی حقوق و دستمزد و افزایش حقوق را در بودجه مد نظر قرار داده ایم اما باید قدرت خرید را بالا ببریم منابع غیر پایدار سبب میشود نقدینگی افزایش پیدا کند و تورم هم افزایش می یابد و قدرت خرید کاهش پیدا میکند.
وی ضمن اشاره به این که همسان سازی حقوق کلیه بازنشستگان برپایه قانون برنامه ششم توسعه باید عملیاتی شود بیان نمود: در این راستا با تمام وجود تلاش میکنیم تا همسان سازی حقوق تمامی بازنشستگان بر مبنای قانون اجرایی شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان نمود: در استان کرمان بستری فراهم شده با مشارکت شرکتهای بزرگ معدنی از طرحهای کوچک تا مقیاس بزرگ حمایت شود تا نیازهای تولیدی باکیفیت بالا برای شرکتهای معدنی در استان تامین گردد.
پورابراهیمی ضمن اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح های بزرگ تولیدی و اقتصادی در کرمان افزود؛ با پیگیری های انجام شده کارخانه تولید لاستیک ماشین آلات سنگین معدنی، کارخانه پلاسمای خون، تولید الکترودهای گرافیتی، تولید سلولهای پنلهای انرژی خورشیدی، ایجاد بندر خشک و لجستیک جنوبشرق، شرکت روکش لاستیک راور، شرکت فولاد راور و دهها طرح دیگر درحال راه اندازی است.
او در آخر اضافه کرد: انتقال آب خلیج فارس به کرمان و راور هم مورد موافقت وزارت نیرو قرار گرفته است و با مشارکت شرکتهای صنعتی و معدنی استان عملیات اجرایی آن شروع شده است و آب باکیفیت بالا به کرمان خواهد رسید.

منبع: