استاندار قم در جمع خبرنگاران: مدیر جهادی از نوع نگاه به مردم مشخص می شود

به گزارش بهمن قم وی ضمن اشاره به این که باید از ظرفیت های مردمی بهتر استفاده شود، اظهار داشت: اگر این مجموعه های مردمی شکل بگیرند قدرت بسیار بیش تری نسبت به دولت خواهند داشت چونکه اساس کارشان مردم و متکی به خود مردم هستند.
سید محمد تقی شاهچراغی عصر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، ضمن اشاره به این که طی سفر رئیس جمهور به قم بعضی از پروژه های اصلی و مهم در قم مورد بازدید قرار گرفت، اظهار نمود: در مجموع در این سفر ۱۵۸ مصوبه دارد که اگر مصوبه های مشترک را فاکتور بگیریم به ۱۴۱ مصوبه خواهیم رسید.
وی با اشاره به اینکه برای بعضی از اقدامات نیازمند چند مجوز بودیم، اظهار داشت: یکی از این مجوزها تخصیص چند قطعه زمین برای حل بعضی از مشکلات است که اگر ارزش ریالی آنرا حساب نماییم بسیار مفیدتر از این مصوبه ها بوده است.
استاندار قم با اشاره به اینکه در مجموع حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مصوبه اعتباری برای سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ جدول شده است، مطرح کرد: غیر از این هم یک اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در حوزه اشتغال و کسب و کار خانگی پارسال هم تصویب شده است.
وی ضمن اشاره به این که بیشتر از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات ریالی در حوزه های مختلف برای بانکها پیشبینی شده است، تصریح کرد: اساسا توافق ما در مسافرت دولت بر این بود که مصوبات بگونه ای باشد که دولت سیزدهم بتواند آنها را به نتیجه برساند و یا تعیین تکلیف شود.
شاهچراغی از پروژه های فرودگاه، مترو و منوریل یاد کرد و اظهار داشت: در این پروژه ها که امروز مردم قم بشدت پیگیر آنها هستند، دستگاههای گوناگونی درگیر هستند و مانند فرودگاه قم کار حقوقی شده است.
وی با تکیه بر این که فرودگاه قم رفع توقیف و رفع پلمب شده است، خاطرنشان کرد: تکلیف مونوریل قم با مشارکت استانداری و وزارت کشور طی مدت ۶ ماه کارشناسی و مشخص خواهد شد.
استاندار قم با اشاره به اینکه از آغاز فعالیت در استانداری قم بدنبال تغییر مدیران نبوده ایم، خاطرنشان کرد: مدیری که بتواند با اراده و نسبت به گره گشایی مردم مصمم باشد مورد تایید استانداری خواهد بود چونکه بخش عمده مشکلات مردم در خود استان برطرف خواهد شد.
وی ضمن اشاره به این که در مواردی تغییر مدیران مانند یک جریان تازه خواهد بود که بعضی از مشکلات را برطرف خواهد کرد، بیان نمود: مهاجرت هم یک پدیده طبیعی است ولی از نظر مجموعه استانداری هر شخصی که در این استان زندگی می کند شهروند قم است و باید از خدمات بهره مند شود.
شاهچراغی با اشاره به اینکه تمرکز ما بر روی موضوعات اجتماعی و فرهنگی و مشکلات مردم است، عنوان کرد: در تلاش هستیم با یک هماهنگی و تطبیق در حوزه فرهنگی از موازی کاری جلوگیری نماییم که در این راستا حوزه علمیه از ظرفیت بسیار مطلوبی برخوردار می باشد.
وی ضمن اشاره به این که باید از ظرفیت های مردمی بهتر استفاده شود، اظهار داشت: اگر این مجموعه های مردمی شکل بگیرند قدرت بسیار بیش تری نسبت به دولت خواهند داشت چونکه اساس کارشان مردم و متکی به خود مردم هستند.
استاندار قم افزود: استان قم از نظر فرهنگی ظرفیت بسیار بالایی از نظر نیروی انسانی و تاریخچه فرهنگی برخوردار می باشد و امروز بدنبال واردکردن دستگاههای فرهنگی ذیل دولت و همینطور استفاده از ظرفیت حوزه علمیه هستیم.
وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم بهره مندی ما از اعتبارات بیشتر از گذشته باشد، مطرح کرد: کار جهادی الزاما برای گروه جهادی نیست، بلکه مدیر هم باید جهادی باشد؛ همینطور عملکرد جهادی به معنای کار تمام وقت نیست بلکه نوع نگاه به مردم در راس امور قرار دارد.

منبع: