رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: همه دستگاههای اجرایی بر قیمت ها نظارت موثر داشته باشند

به گزارش بهمن رئیس جمهور ضمن اشاره به لزوم نظارت دقیق و موثر بر قیمت ها، عنوان کرد: می خواهم یک مرتبه دیگر به همه همکارانم در دولت از وزارت خانه ها تا استانداری ها تاکید موکد کنم که باید با جدیت و به شکل موثری بر قیمت همه کالاها نظارت داشته باشند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بعدازظهر روز یکشنبه در جلسه هیات دولت اظهار داشت: اقدامات گوناگونی برای کنترل قیمت ها و نظارت بر بازار انجام شده اما وضعیت فعلی بازار به ما می گوید باید به سرعت برای مدیریت قیمت ها چاره اندیشی شود.
رئیسی در ادامه با تکیه بر لزوم صرفه جویی در مصرف گاز عنوان کرد: با عنایت به برودت هوا رعایت الگوهای صرفه جویی در مصرف گاز برای حفظ پایداری شبکه و پیشگیری از قطع گاز بسیار اهمیت دارد و رسانه ها و بخصوص صدا و سیما باید مردم را بیشتر از گذشته به صرفه جویی در مصرف گاز تشویق کنند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به برنامه دولت برای ایجاد تحول در سازمان اداری کشور، خاطرنشان کرد: برای ایجاد این تحول نباید حتی یک روز را از دست بدهیم و تغییرات ضروری در سازمان اداری دولت باید به کارآمدی نظام اداری بیانجامد.
وی افزود: همینطور همه دستگاههای اداری باید در کنار کوشش برای مقابله با فساد، روابط ناسالم و رشوه، مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف هم اجرا کنند.
رئیسی با اشاره به اینکه بر مبنای آمار، صادرات محصولات غیرنفتی کشور سال جاری نسبت به سال قبل حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: وقتی دولت تمرکز خویش را بر گسترش تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه قرار داده و در این راه موفق هم بوده است، طبیعی است که بدخواهان به دنبال خرابکاری در روابط ایران با همسایگانش باشند که باید مراقبت کرد آیا واقعا مشکل در کالاهای صادراتی بوده است یا مسئله سیاسی وجود دارد؟

منبع: