اشتراکات عمیق بین ایران و عراق بستر مناسبی برای توسعه تعاملات است

معاون حقوقی رئیس جمهور، اظهار داشت: اشتراکات مذهبی و فرهنگی عمیق موجود بین ایران و عراق بستر مناسبی برای رفع مشکلات و موانع احتمالی در راه گسترش تعاملات دو کشور است.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، محمد دهقان در دیدار «عبدالستار محمد» وزیر دادگستری عراق اظهار داشت: یکی از زیباترین جلوه های برادری و دوستی دو ملت سفر خیل عظیم عاشقان و زائرین ایرانی و عراقی به کشورهای یکدیگر برای زیارت اماکن مقدسه امامان شیعه در دو کشور است.
معاون حقوقی رئیس جمهور ضمن اشاره به این که ایران موفقیت و پیروزی عراق را پیروزی خود تلقی می کند، اظهار داشت: آمیخته شدن خون شهدای ایرانی و عراقی در دفاع از حریم خاندان (ع) و در راس آنها شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس سند ارزشمندی از پیوندهای عمیق ایران و عراق با یکدیگر است.
معاون حقوقی رئیس جمهور همینطور در این دیدار پیشنهاد تاسیس دیوان حقوقی داوری منطقه ای را بیان کرد.
«سالار عبدالستار محمد» وزیر دادگستری عراق هم در این دیدار با تجلیل از روابط ریشه دار و عمیق دو ملت ایران و عراق با وجود فراز و فرودهای پیش آمده همچون در دوران حکومت صدام اظهار داشت: در نشست اخیر هیات وزیران عراق، نخست وزیر دستور داد مبحث حذف ویزا برای ایران اجرایی شود تا سفر ایرانی ها به عراق بیشتر از گذشته تسهیل شود.
وزیر دادگستری عراق اظهار داشت: حجم بالای روابط و تبادلات ایران و عراق اقتضا می کند که سطح روابط حقوقی و قضایی دو کشور در جهت تسهیل و گسترش تعاملات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور بیشتر از پیش ارتقا یابد.
وزیر دادگستری عراق همینطور با استقبال از پیشنهاد معاون حقوقی رئیس جمهور کشورمان برای تاسیس دیوان حقوقی داوری با مشارکت کشورهای منطقه اظهار داشت: متاسفانه خیلی از دادگاه های غربی علاوه بر دریافت هزینه های سنگین برای رسیدگی به دعاوی حقوقی کشورهای ما ضد طرف های غربی، درموارد بسیاری هم جانبدارانه عمل می کنند. بنابراین عراق نخستین کشوری خواهد بود که در عمل از اجرای این پیشنهاد حمایت می کند.