فرمانده هوانیروز: هوانیروز ماشین جنگی رژیم بعثی را متوقف کرد

امیر سرتیپ قربانی با اشاره به نقش هوانیروز در تثبیت انقلاب اسلامی اظهار داشت: هوانیروز ماشین جنگی رژیم بعثی را متوقف کرد.
به گزارش بهمن به نقل از ارتش، امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش درباب نقش هوانیروز در تثبیت انقلاب اسلامی گفت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بی بدیلی را از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در مقابله با غائله ها و ناامنی هایی که در بعضی از مناطق مرزی کشور توسط منافقین و معاندین طرح ریزی شده بود، ایفا کرد.
وی افزود: اگر مجاهدت نیروهای مردمی، انقلابی و خلبانان هوانیروز در ایام آغازین انقلاب اسلامی نبود، به واقع غرب کشور را در مقابل هجمه های معاندین از دست می دادیم.
فرمانده هوانیروز ارتش اضافه کرد: همین طور هوانیروز شامل کادر پروازی و نیروهای فنی در دوران دفاع مقدس در نبردی نابرابر در مقابل متجاوزان بعثی ایستادگی کردند و در سه روز نخست درگیری، ماشین جنگی عراق را متوقف کردند؛ رشادت خلبانان هوانیروز در مقابل ارتش بعثی در ۴۰ کیلومتری اندیمشک و غرب کشور اجازه تصرف مناطق حیاتی کشور را به متجاوزان بعثی نداد.
امیر قربانی با اشاره به توانمندی هوانیروز و همین طور نیروی هوایی ارتش عنوان کرد: آنچه که از نبردهای هوایی دوران دفاع مقدس می توان عنوان نمود، این است که رژیم بعثی عراق اگر برآورد صحیحی از توان هوانیروز و نیروی هوایی ما داشت، شاید هیچگاه با ملت بزرگ ایران وارد نبرد نمی شد.
وی اظهار داشت: هوانیروز قهرمان در عملیات های بزرگ و کوچک دفاع مقدس همیشه حضور مؤثری داشت که می توان به عملیات های بیت المقدس، طریق القدس، فتح المبین و… اشاره کرد؛ ۵۰۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی یکی از افتخارات هوانیروز در دوران دفاع مقدس شمرده می شود که این بیان کننده توان عملیاتی این یگان و نقش آفرینی فرزندان انقلاب در عرصه مقابله با متجاوزان است.
فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به توان عملیاتی این یگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد: یکی از فرماندهان نظامی رژیم بعثی کتابی را به رشته تحریر درآورده و در آن می گوید که هوانیروز کمر ما را در دوران جنگ شکست.