حضور وزیر نفت در کمیسیون برنامه و بودجه

بهمن: نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر نفت برای ارائه برنامه های خود در جلسه امروز این کمیسیون آگاهی داد.
محمد خدابخشی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: در این نشست اوجی وزیر نفت گزارشی از اقدامات یک ماه اخیر خود و برنامه های کوتاه مدتش عرضه داد در خصوص این که چه برنامه ای برای رفع مشکلاتی احتمالی در فصول سرد سال دارد.
وی ادامه داد: طبق اعلام وزیر نفت، توانسته اند مصوبه افزایش نرخ کرایه کامیون های حامل سوخت را از هیات وزیران گرفته تا این اقدام باعث ترغیب رانندگان تانکرهای سوخت رسان جاده ای شود. علاوه بر این وزیر نفت برنامه خویش را برای انتقال و تأمین سوخت نفت و گاز نیروگاه ها و افزایش حداکثری تحویل سوخت به نیروگاه ها را عرضه کرد.
خدابخشی افزود: وزیر نفت اظهار داشت که طرح های دراز مدت برای ایجاد توازن در بخش عرضه و تقاضا برای گاز، برنامه هایی برای پیشگیری از خام فروشی، طرح های پیشران و صنایع تکمیلی پتروشیمی در دستور کار این وزارت خانه قرار دارد.
او در آخر اظهار داشت که نمایندگان کمیسیون هم نظرات و نگرانی های خویش را در مورد تأمین منابع درآمدی بودجه عمومی کشور از محل فروش نفت و عدم حمایت وزارت نفت از ساخت پالایشگاه ها توسط بخش خصوصی بیان نمودند.

منبع: