كاخ كرملین اعلام كرد؛ گفتگوی تلفنی رهبران روسیه و هند بر سر مسئله افغانستان

کاخ کرملین از گفتگوی تلفنی امروز میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و نارندرا مودی نخست وزیر هند در مورد مبحث تحولات افغانستان اطلاع داد.

به گزارش بهمن به نقل از تاس، کاخ کرملین از گفتگوی تلفنی امروز میان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در مورد مبحث تحولات افغانستان اطلاع داد.
بر اساس این گزارش، کاخ کرملین در بیانیه خود در همین خصوص آورده است: دو طرف ضمن تبادل نظر در مورد وضعیت افغانستان، بر اهمیت تلاشهای هماهنگ با هدف ایجاد صلح و ثبات در این کشور و تأمین امنیت در کل منطقه تاکید کردند.
در ادامه این بیانیه آمده است: آنها بر سر تقویت همکاری در زمینه مبارزه با گسترش ایدئولوژی تروریسم و تهدید (قاچاق) مواد مخدر از خاک افغانستان به یکدیگر به توافق رسیدند.
به گفته کاخ کرملین، دو طرف همینطور در مورد ایجاد یک کانال ارتباطی دائمی دوجانبه دائمی جهت بررسی تحولات افغانستان با یکدیگر به توافق رسیدند.
این در حالیست که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز طی سخنانی از علاقمندی مشترک مسکو، واشنگتن و اسلام آباد برای میانجیگری در بحران و تنش موجود میان گروه های درگیر در افغانستان اطلاع داد.
لاوروف در عین حال از مخالفت جدی مسکو با ایده مهاجرت پناهجویان افغان به کشورهای آسیای میانه و اسکان دادن آنها در این کشورها سخن گفت.
وزیر خارجه روسیه همینطور در بخش دیگری از سخنان خود با استقرار بالقوه نیروهای نظامی آمریکا در کشورهای آسیای میانه مخالفت کرد.
لازم به ذکر است «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان رور شنبه اعلام نمود که آخرین اوضاع و تحولات در افغانستان را با سرگئی لاوروف همتای روس خود مورد بحث قرار داده است. وی جزئیات بیشتری در مورد این مذاکره تلفنی اعلام نکرد.

منبع: