اتهام نه چندان جدید واشنگتن علیه پكن؛ بایدن: گمان كنم چین از هكرها حمایت می كند

به گزارش بهمن رئیس جمهور آمریکا ضمن اشاره به حملات سایبری نسبت داده شده به چین؛ ادعا نمود که احتمالاً دولت پکن نقش مستقیم در این قضیه ندارد اما از عاملان آن حمایت می کند!

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا می گوید تحقیق و بررسی درباره حملات سایبری ادعایی چین ضد نرم افزار پست الکترونیک شرکت «مایکروسافت» هنوز تکمیل نشده است و جزئیات بیشتر از این مساله را متعاقبا اعلام خواهد نمود.
بایدن در جمع خبرنگاران در کاخ سفید اظهار داشت: آنها همچنان درحال بررسی این مورد هستند که ببینند چه اتفاقی افتاده است. تحقیقات هنوز تمام نشده است.
رئیس جمهور آمریکا همینطور مدعی شد: برداشت من این است که دولت چین، مانند دولت روسیه (در قبال مساله ادعایی آمریکا درباره هکرهای مستقر در خاک روسیه)، خود مشغول به انجام این کار نیست اما شاید از آنهایی که این کار را انجام می دهند محافظت و به آنها برای انجام این کار کمک می نماید.
به گزارش بهمن به نقل از مهر، آمریکا به همراه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اتحادیه اروپا، استرالیا، انگلیس، کانادا، ژاپن و نیوزیلند به صورت مشترک چین را به راه اندازی کارزار جاسوسی سایبری متهم کرده اند.
«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا مدعی است که این دست اقدامات «تهدید جدی برای امنیت اقتصادی و ملی ما (آمریکا) بوجود آورده است».
همزمان هم وزارت دادگستری آمریکا چهار تبعه چینی (سه مقام امنیتی و یک هکر) را به هدف قرار دادن چندین شرکت، دانشگاه و سازمان های دولتی در آمریکا و خارج از این کشور متهم کرد.
«لیو پنگ یو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن در همین رابطه، اتهامات مطرح شده ضد پکن را «غیر مسئولانه» قلمداد کرد.
وی اظهار داشت: دولت چین و پرسنل مربوطه هیچگاه در حملات یا سرقت سایبری دخیل نبوده اند.
پیشتر هم شورای اروپا در اطلاعیه ای از چین خواسته بود ضد فعالیتهای مخرب سایبری که به ادعای آنها از خاک این کشور صورت می گیرد، اقدام نماید.
آمریکا و متحدانش به همراه ناتو و همینطور اتحادیه اروپا چندی قبل هم در نشست سران گروه هفت که در انگلیس برگزار شد و همینطور در اجلاس سران ناتو در بلژیک اتهاماتی از این دست را ضد دولت چین مطرح کرده بودند که پکن هم شدیدا این اتهامات را رد و محکوم نمود.