مبتلا شدن به كرونا در روسیه ركورد زد

با ثبت ۲۵ هزار و ۱۴۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در روسیه، بیشتین آمار روزانه مبتلا شدن به این ویروس مرگبار از ماه ژانویه تا کنون در این کشور به ثبت رسید.

به گزارش بهمن به نقل از وورد مترز، آمار مبتلا شدن به کرونا در روسیه تا بامداد امروز دوشنبه به پنج میلیون و ۶۱۰ هزار و ۹۴۱ نفر رسید.
بر اساس این گزارش، روسیه روز گذشته یکشنبه ۱۳ تیر ۲۵ هزار و ۱۴۲ مورد ابتلای به ویروس کرونا را ثبت نمود که بالاترین رقم از اوایل ژانویه تابحال شمرده می شود.
این هفته آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا هم در روسیه برای پنج روز متوالی رکورد زد بطوریکه تنها در روز شنبه ۶۹۷ نفر بر اثر بیماری کووید -۱۹ در این کشور جان باختند.
آمارهای رسمی روسیه نشان میدهد که در روز یکشنبه هم ۶۶۳ نفر جان خویش را بر اثر ویروس کرونا از دست دادند و بدین سان شمار کل قربانیان این ویروس در روسیه به ۱۳۷ هزار و ۹۲۵ نفر رسید.
موج جدید مبتلا شدن به ویروس کرونا در روسیه در نتیجه عدم تمایل خیلی از مردم روسیه به واکسیناسیون بوده است. تنها حدود ۱۵ درصد مردم روسیه در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند حال آنکه خیلی از روس ها گفته اند که به واکسن ها و اظهارات مردم مقامات روسیه در این زمینه اعتماد ندارند.
اوایل هفته گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از روس ها خواست که بر تردیدهای خود نسبت به واکسیناسیون فائق آیند و خویش را در مقابل بیماری کووید -۱۹ واکسینه کنند.

منبع: