توسط یك سناتور انجام شد؛ شكایت مقابل ترامپ برزیل به سبب عملكرد ضعیف درباب واكسیناسیون

بهمن: رییس جمهور برزیل که از زمان شروع شیوع ویروس کرونا به سبب کم اهمیت جلوه دادن آن با انتقادات گسترده ای مواجه بوده حالا با شکایتی درباب نحوه واکسیناسیون مردم برای مهار کووید-۱۹ رو به رو شده است.

به گزارش بهمن به نقل از الجزیره، یکی از سناتور های برزیل با طرح شکایتی در دادگاه عالی این کشور خواهان رسیدگی به اتهامات «ژایر بولسونارو» رییس جمهور، درباب واکسیناسیون مردم برای مقابله با کرونا شد.
این شکایت در حالی مطرح شده که در ایام اخیر شهرهای برزیل شاهد تظاهرات گسترده در اعتراض به بولسونارو و عملکرد دولت وی در مدیریت همه گیری کرونا بوده است.
معترضان در برازیلیا، پایتخت، مقابل پارلمان تجمع کردند و خواهان استعفای بولسونارو و سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون کرونا شدند.
تظاهرات مشابهی هم در سایر شهرهای بزرگ برزیل همچون ریودوژانیرو برگزار شده است.
در حالیکه سنای برزیل تحقیق درباره عملکرد دولت در مقابله با کرونا و دلیلهای کندی واکسیناسیون را آغاز نموده این شکایت و اعتراض ها فشار بیشتری بر دولت بولسونارو خواهد آورد.
احزاب مخالف، اتحادیه ها و سندیکاها و فعالان اجتماعی آقای بولسونارو را به کوتاهی و قصور در برنامه واکسیناسیون و نادیده گرفتن عواقب آن متهم می کنند.
بولسونارو از شروع همه گیری کرونا، از مخالفان محدودیت و تعطیلی ها بود و زیان اقتصادی آنرا بیش از خود بیماری می دانست.
با وجود آمار بالا، او حتی از اقدامات شهرداری ها و دولت های محلی برای مقابله با همه گیری انتقاد می کرد و از برزیلی ها خواسته بود از غر زدن و شکایت در مورد کرونا اجتناب کنند.

منبع: