لحظاتی پیش؛ بایدن برای دیدار با پوتین وارد ژنو شد

به گزارش بهمن رئیس جمهور آمریکا لحظاتی پیش برای دیدار با همتای روسیه ای خود وارد ژنو شد.

به گزارش بهمن به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا لحظاتی پیش برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وارد ژنو شد.
به گزارش رویترز، بایدن الان مستقیما به هتل محل اقامت خود برای دیدار با «گای پرملین» (Guy Parmelin) رئیس جمهور سوییس- حافظ منافع آمریکا در ایران- رفت.
به گزارش بهمن به نقل از مهر، قرار دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در سوئیس مهم ترین مبحث در روابط میان دو کشور بعد از روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریکا است که باوجود استقبال هر دو طرف از برگزاری این دیدار، خوش بینی چندانی در گفتار کرملین و کاخ سفید وجود ندارد.
اوج این بدبینی ها زمانی بود که روز جمعه هفته گذشته، هر دو طرف اعلام نمودند که پوتین و بایدن باوجود رویه مرسوم، بعد از دیدار با یکدیگر نشست خبری مشترک نداشته و هر کدام به صورت جداگانه نشست خبری خویش را برگزار خواهند کرد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم پیشتر اعلام نموده بود که مسکو انتظار ندارد در دیدار بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن همتای آمریکایی، پیشرفت قابل ملاحظه ای حاصل شود.
انتظار می رود مواردی همچون حقوق بشر، کنترل تسلیحات هسته ای، مسئله اوکراین، حملات سایبری و همینطور افترا دائمی آمریکایی ها ضد روسیه یعنی مداخله در انتخابات ریاست جمهوری این آمریکا، عناوین اصلی دستور کار واشنگتن برای هدایت مسیر گفتگو میان رؤسای جمهوری دو کشور باشد.