با صدور بیانیه پایانی؛ گروه ۷ از احیای برجام حمایت كرد

سران گروه ۷ امروز با صدور اطلاعیه ای پایانی ضمن اعلام پشتیبانی از احیای برجام، به ایراد اتهامات حقوق بشری ضد چین پرداخته و خواهان روابط پایدار با روسیه شدند.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، گروه ۷ امروز یکشنبه و در روز پایانی نشست خود در «کورنوال» انگلیس در اطلاعیه ای بدون اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت توسط ترامپ اعلام نمود: ما از بحث و گفتگو میان اعضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بخصوص با ایالات متحده با هدف بازگشت واشنگتن و تهران به تعهدات خود در توافق هسته ای استقبال می نماییم.
در بخشی از بیانیه صادره از جانب سران گروه ۷ در این خصوص بدون اشاره به ماهیت دفاعی برنامه موشکی تهران آمده است: کشورهای گروه ۷ همینطور از ایران می خواهند همه فعالیتهای در ارتباط با موشک های بالستیک و مسائل منع گسترش سلاح های هسته ای را متوقف کند!
به گزارش شبکه تلویزیونی بلومبرگ، در بخش دیگری از این بیانیه در مورد روسیه هم آمده است: خواهان روابط پایدار و قابل پیشبینی با روسیه هستیم. ما سود و منفعت خویش را در روابط قابل پیشبینی و پایدار با روسیه می بینیم و همچنان به همکاری در حوزه های مشترک ادامه خواهیم داد.
بیانیه مذکور می افزاید: بار دیگر از روسیه می خواهیم که رفتارهای بی ثبات کننده خویش را متوقف کرده همچون مداخله در سیستم های دموکراتیک دیگر کشورها را کنار بگذارد!
در این بیانیه همینطور از چین خواسته شده است تا به حقوق بشر ادعایی غرب احترام بگذارد!

منبع: